Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Παραξενη συναντηση

Αποψε κατεβηκα μονος στο κεντρο της πολης για να φαω. Δεν ειναι και πολυ ομορφο να τρως μονος αλλα το μεσημερι δεν ειχα φαει και πεινουσα σαν λυκος. Θα μπορουσα να πω στα παιδια να κανονισουν μπας και κατεβουν, αλλα σε αντιθεση με την Ελλαδα οι παρεες θελουν αρκετη προετοιμασια για να αποφασισουν να κατεβουν. Πρεπει να τους ενημερωσεις αρκετη ωρα πιο πριν και εγω δεν ειχα χρονο να περιμενω.

Εκατσα σε ενα εστιατοριο με ομορφο φωτισμο και καθολου εξηζητημενη διακοσμηση. Μου αρεσε αυτο το ζεστο φως που διαχεοταν στην ατμοσφαιρα. Παρηγγειλα και περιμενα. Ενιωθα μελαγχολικος λιγακι. Δεν ξερω γιατι. Μου ελειπε η Ελλαδα λιγακι, ηταν και το οτι δεν ειχα παρεα, διαφορα πραγματα.

Ξαφνικα βλεπω να μπαινει στο μαγαζι ενας χοντρουλης κυριος με ενα σκουρο πανωφορι και αμεσως εστιαζει πανω μου. Με πλησιαζει με σταθερο βημα και μου χαμογελα μολις με φτανει. Δεν τον γνωριζω προσωπικα αλλα τον αναγνωριζω αμεσως. Ειναι ο Μανος. Ο Χατζιδακις. Με κοιτα, τον κοιτω. "Καθηστε" του απευθυνω τον λογο. "Μα ναι" μου αποκρινεται, "αλλα βλεπετε νεαρε μου με περιμενουν και αλλου, οποτε δυστυχως δεν μπορω να καθισω". Και συνεχιζει: "Ηρθα απο μακρια για να σας φερω ενα κατι, ενα δωρο ας πουμε, που εχει μια αυρα απο την θαλασσα του Πειραια". Και χωρις να προλαβω να αποκριθω σηκωνει το χερι και η μουσικη αλλαζει. Ναι, ακουω τις πρωτες νοτες και καταλαβαινω περι τινος ο λογος. "Τα παιδια του πειραια"...Χωρις την φωνη της Μερκουρη, μονο η μουσικη. Νιωθω κατι ζεστο να κατακλυζει την καρδια μου. Ναι, μυριζει πατριδα, μυριζει Πειραιας, και στενα σοκακια, και ομορφα παιδικα χρονια. 

Ακουω την μουσικη και την στραγγιζω, ρουφαω καθε ηχο της, καθε νοτα της. Ειναι υπεροχα, ταξιδευω με το μυαλο με την συνοδεια της μουσικης...Σηκωνω το κεφαλι και ο Μανος πουθενα...Ηρθε, με γεμισε χαρα και μνημες και εφυγε. Τον μπαγασα!

Δεν ξερω αν σε αυτο το μαγαζι αναγνωρισε κανεις την μουσικη, αλλα και ακομα και αν την αναγνωρισες δεν ξερω αν του ειπε κατι, αν δεν ηταν Ελληνας. Τι ομορφη η μουσικη των πραγματικων δημιουργων. Σε οποια χωρα και να πας, παντα σε κανει να νιωθεις οτι δεν εφυγες ποτε.

Την πειραιωτικη καλησπερα μου!



30 σχόλια:

Μαρία Νι είπε...

Θα ήθελα να έχω και ένα και δύο και τρία παιδιά σαν και σένα.
Είδες που καμιά φορά η Ελλάδα είναι παντού;
Για αυτό μη μου μελαγχολείς.
Φιλιά γλυκό μου.

Lost For Words* είπε...

μου θύμισες λίγο τον "Λύκο της Στέπας", με τη μουσική, τον χώρο..

Ήταν συγκινητικό για κάποιον λόγο.

voulaki είπε...

Γλυκέ μου Αλχημιστή..!

Από την φθινοπωρινή Ελλάδα, που τόσο αγαπάς, σου στέλνω ένα μπουκέτο αγριελιές και θαλασσινή αύρα..

:-)

Κεράσια και Κρίνοι είπε...

Δεν είσαι στην Ελλάδα;

Πάντως γράφεις πολύ ωραία!

Με άγγιξε!

AnD είπε...

H Ελλάδα είναι παντού, πραγματικά. Και είναι πάντα μέσα μας. Ακόμα κι αν δεν ακούγεται απ'τα ηχεία γνώριμη μουσική, εμείς έχουμε το προσόν να την κουβαλάμε και να την ακούμε όποτε θέλουμε. Ουφ, ίσως και όλοι οι άλλοι λαοί, δεν ξέρω... Ίσως να έχουμε κάτι που μας ξεχωρίζει ίσως όμως και όχι. Ο καθένας νιώθει για την πατρίδα του πάντως έναν δεσμό που γίνεται πιο σφιχτός όταν βρίσκεται στο εξωτερικό. Και για την πόλη του, όταν βρίσκεται σε άλλη πόλη. Καρντάση δεν αποκαλώ κανέναν στη Θεσσαλονίκη αλλά γεμίζει το στόμα μου τσουρέκι και μπουγάτσα, και με φυσάει ο Βαρδάρης όταν το πω σε κάποιον που συναντώ εκτός πόλεως...

Έχουμε όλοι, αλήθεια, πολλά να μας χωρίζουν αλλά έχουμε και τόσα που μας δένουν. Ελπίζω να βρούμε τί είναι πιο σημαντικό.

Καλή σου μέρα!

The Madhattress είπε...

Μη νομίζεις ... κι εμείς μελαγχολούμε κι αναπολούμε όπως κι εσύ μια Ελλάδα που δεν υπάρχει πια... Ας μη χαθούν τουλάχιστον οι Έλληνες όπως εσύ.

Καλό βράδυ

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Αργω μερικες φορες να περασω απο το μπλοκοσπιτο σου αλλα δεν ξεχνω να ερθω για να μαθω νεα σου.Να εισαι παντα καλα και καλο υπολοιπο εβδομαδας!!Υπεροχη η αναρτηση σου!!!!Δεν εισαι Ελλαδα;;;

Φανή είπε...

σκεφτεσαι να ξαναγυρισεις?

Ευάγγελος είπε...

Η μουσική έχει τη μαγική ιδιότητα να μας ταξιδεύει σε τόπους, πρόσωπα, καταστάσεις.

Αυτό το γλυκό ξάφνιασμα που αισθάνθηκες ακούγοντας "τα παιδιά του Πειραιά", είναι γιατί πέρα απ' την υπέροχη μελωδία του Χατζηδάκι, κουβαλάς και την πατρίδα μέσα σου. 'Ησουν έτοιμος!

Να περνάς καλά και να σου προσφέρει ικανοποίηση ό,τι κάνεις!

Για σένα αυτό!

Aerlyn0204 είπε...

Θα θελα να τη ζησω αυτη τη νοσταλγια που λες...Ειμαι νοσταλγικος τυπος γενικα...Και ειμαι και φαν του να τρως μονος σου,να ταξιδευεις μονος σου και τετοια...Αλλα μαλλον εχεις πολλες ωρες μοναξιας ωστε να αναπολεις διαφορα... :)
Φιλια!!

Υ.Γ.Αυτον τον προγραμματισμο των "ξενων" τον ξερω και απο μια φιλη μου που εργαζεται εδω και 4 χρονια στη Γερμανια...Ουτε για εναν καφε δεν πανε αν δεν το ξερουν πιο νωρις...Την ενοχλει πολυ...Κι εμεις δεν τους καταλαβαινουμε με τιποτα...!!

Άιναφετς είπε...

Χαίρομαι όταν χαίρεσαι...
Και όταν είναι κανείς μακριά από το σπίτι του αυτές οι χαρές έχουν μεγαλύτερη αξία!
ΑΦιλιά και μη μας χάνεσαι!

Λίζα είπε...

Και το τραγούδι μόνο του να είχες βάλλει, πάλι θα ήταν μια υπέροχη ανάρτηση!!!

Τα φιλιά μου

AnD είπε...

Άκουγα αυτό και σε σκέφτηκα. Ελπίζω να σ'σρέσει.

Φιλιά!

agrimio είπε...

Αλχημιστή μου, δεν περνώ πολύ συχνά πλέον λόγω υποχρεώσεων, αλλά σε διαβάζω. Σε καταλαβαίνω, δεν ξέρω εάν φταίει επειδή μένω κι εγώ στο εξωτερικό. Δεν ξέρω επίσης εάν σε παρηγορεί το γεγονός ότι εσύ βρίσκεσαι πολύ πιο κοντά, και ο λαός αυτός είναι πολύ πιο συγγενικός όσον αφορά την κουλτούρα από τον λαό εδώ..
Άρα είσαι τυχερός, καλέ μου. :)

Να περνάς υπέροχα και αγκάλιασε αυτή την μελαγχολία, αυτές τις νότες νοσταλγίας. Πολλές φορές όμορφα λόγια/αναρτήσεις/σκέψεις βγαίνουν από τα συναισθήματα αυτά.

Φιλιά από την μακρινή Μελβούρνη

onlyandjustme είπε...

ακόμα κι εμείς που είμαστε εδώ αναπολούμε μια ελλάδα που όσο πάει και χάνεται...
υπέροχο κείμενο..
καλό σου βράδυ!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Μαρια Νι

Ναι ναι, κατι τετοια μου συμβαινουν και χαμογελαω. Ειδες εκπληξεις που σου επιφυλασσει η ζωη? Χεχε! Φιλια μικρη!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Lost for words

Χαιρομαι που καταφερα και μετεφερα το ποσο πολυ με αγγιξε και ποσο πολυ απολαυσα την μοναδικη αυτη στιγμη. Να εισαι καλα! Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Voulaki

Ελπιζω να μου εισαι καλα! Φιλια πολλα στην Ελλαδα που υποφερει! Να χαμογελας και να εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Κερασια και Κρινοι

Οχι δεν ειμαι Ελλαδα...Δυστυχως και ευτυχως μαζι. Περιεργο πραγμα ολο αυτο. Να εισαι μακρια απο την πατριδα σου...Ειδωμεν.

Να εισαι καλα! Σε ευχαριστω που περασες!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ AnD

Θα συμφωνησω με ολα οσα λες, μιλας μεσα απο την καρδια σου. Ακριβως αυτα που λες ισχυουν και τα εχω σκεφτει και εγω. Αν και ευτυχως δεν χρειαζεται να φυγω απο την πατριδα μου για να εκτιμησω οσα καλα εχει....

Να εισαι καλα καλη μου φιλη! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ The MadHattress

Καλη μου φιλη σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια. Ας μην χασει αυτη η χωρα ολες τις καλες ψυχες που διαθετει, ας μην μας δηλητηριασει η ασχημια που βλεπουμε γυρω μας. Ας κραταμε γερα και με προσπαθεια ολα θα αλλαξουν. Στο χερι μας ειναι!

Καλο βραδυ!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Skroutzakos

Φιλε μου καλησπερα και να εισαι καλα που περνας. Οχι δεν ειμαι Ελλαδα, εχω φυγει για Γαλλια.Καλο Σ/Κ να εχεις και να εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Φανη

Φανη μου δεν ξερω...Καποια στιγμη θα πρεπει να γυρισω για το στρατιωτικο. Αν υπηρεχει εστω και μια πιθανοτητα να βρω κατι στην Ελλαδα και να μπορω να βοηθησω και λιγο την χωρα μου οσο μπορω ναι θα γυρνουσα.

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ευαγγελος

Φιλε μου σε ευχαριστω πολυ για το σχολιο σου, με αγγιξε παρα πολυ αν και απανταω αρκετα αργα. Το τραγουδι υπεροχο, σε ευχαριστω που μου το θυμισες. Καλα κουραγια εκει στην πατριδα! Να 'σαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerlyn

Καλα ειναι και αυτα που λες καλη μου φιλη, ειναι ωραιο να εισαι και μονος μερικες φορες και να απολαμβανεις την μοναξια σου. Δεν ειμαι απο αυτους που θελουν να ειναι συνεχεια με παρεα.

Αλλα καμια φορα με πιανει το συναισθηματικο μου παναθεμα με, χεχε.

Φιλια πολλα και να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Αιναφετς

Καλη μου μαγισσα χαθηκαμε λιγο αλλα μην εχεις καμια αμφιβολια, σε σκεφτομαι συχνα. Ελπιζω να μου εισαι καλα και να αντεχεις εκει στην ομορφη και γλυκια πατριδα.

Χαιρετισματα απο την δευτερη πατριδα σου!! Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Λιζα

Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια Λιζα μου, ο Χατζιδακις εχει εναν πολυ ιδιαιτερο τροπο να με συγκινει μεσα απο την τεχνη του!

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ ΑnD

Βρε ψυχη μα πως με καταλαβαινεις? Ε? Σαν τσιγγανος νιωθω, απο δω και απο εκει που πηγαινω. Οπου με βγαλει ο καιρος και η τυχη. Το τραγουδι υπεροχο! Σε ευχαριστω πολυ!! Να μου εισαι καλα! Θα περασω απο το μπλογκοσπιτο σου συντομα να δω τι κανεις και να μαθω νεα σου!

Σε ευχαριστω που με σκεφτεσαι! Να εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ agrimio

Καλη μου φιλη και εγω εχω χαθει γιατι ειχα μια μετακομιση και μεχρι να εγκατασταθω περασε καποιος καιρος! Επεστρεψα ομως δυναμικα και θα περασω απο το μπλογκ σου να μαθω νεα σου! Ισως εχεις δικιο, οι γαλλοι ισως ειναι πιο φιλελληνες απο οτι οι αυστραλοι...Η οχι...Δεν ξερω, δεν υπαρχουν κανονες σε αυτα πιστευω.

Χαιρετισματα στην Αυστραλια και να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ onlyandjustme

Ναι σε καταλαβαινω...Ετσι ειναι. Ειτε εδω ειτε εκει ολοι αναπολουμε κατι που χανεται...Ελπιζω αυτο που ερχεται να το κανουμε ομορφοτερο για εμας!

Την καλημερα μου! Να σαι καλα!