Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

Η υγεια σε ενα κρατος που βρωμιζει

Λοιπον αυτη την βδομαδα καθως και την περασμενη μου ηρθαν διαφορες σκεψεις στο μυαλο με αφορμη κατι εξετασεις που ηθελα να κανω. Ολη αυτη η ιστορια ξεκινησε απο κατι εξετασεις ουρων που πηγα να κανω στο νησι, επειδη εδω στην Γαλλια για πολυ καιρο δεν ειχα κανει καθολου. Επρεπε να κανω και εξετασεις αιματος, προληπτικα, αλλα ολο το αφηνα στην τυχη του. Με λιγα λογια, οταν πηρα τις εξετασεις η μικροβιολογος μου ειπε οτι ειχα ενα μικροβιο, και επρεπε να παρω ισχυρη αντιβιωση για να γινω καλα. Μου εκανε εντυπωση γιατι κατι βρωμαγε στην ολη υποθεση. Πηγα στο γιατρο του αγροτικου και μου ειπε οτι μαλλον ειναι false positive το αποτελεσμα και να κανω μετα απο εναν μηνα παλι την αναλυση ουρων.

Με τα πολλα περασα μεσα στο αγχος την τελευταια περιοδο των διακοπων μου στην ελλαδα, και περιμενοντας να επιστρεψω στην Γαλλια για να επαναλαβω τις εξετασεις. Αυτο ειναι και το θεμα της αναρτησης. Να σας περιγραψω οπως το εζησα το συστημα υγειας της Γαλλιας. Δεν ειχα ξανα επαφη με τις υγειονομικες εγκαταστασεις της χωρα που κατοικω τον τελευταιο χρονο. Ειχε ερθει η ωρα να της γνωρισω εκ των εσω.

Κλεινω λοιπον ενα ραντεβου απο το ιντερνετ (ναι δεν εχουν γραμμη να κλεινεις με τον ΕΟΠΥΥ και να πληρωνεις και κερατιατικα) γιατι δεν ηθελα να παρω τηλεφωνο και να μπλεξω με τα γαλλικα. Ευτυχως αυτη που μου εκλεισε το ραντεβου ηξερε αγγλικα! :)  Παω λοιπον στην παθολογο με την οποια ειχα κλεισει το ραντεβου και της εξηγω οτι επρεπε να επαναλαβω κατι εξετασεις γιατι στην Ελλαδα κατι μου ειχαν βρει. Ε ηταν να μην της δωσω θαρρος. Και μου γραφει λοιπον να κανω εξετασεις για:

α) Ηπατιτιδα Β και Γ, Συφιλη, HIV 1 και 2, Χλαμυδια και για ολα τα υπολοιπα Σεξουαλικως Μεταδιδομενα Νοσηματα, γενικη αιματος και καλλιεργεια ουρων. Οταν την ρωτησα γιατι με φορτωσε με ολες αυτες τις εξετασεις ενω δεν ειχα αγχος για καποια απο αυτες μου απαντησε οτι ηθελε να ξερει για ολα και να εχει μια γενικη εικονα. Στην γενικη ουρων θα φαινοταν και αν τελικα ειχα το μικροβιο η οχι.

Πηρα τις εξετασεις ενα Σαββατο καθως εφευγα να παω στο κεντρο της πολης για μεσημεριανο. Ανεβηκα πανω με αγωνια να τις ανοιξω και να τις δω. Ολα αρνητικα αλλα διπλα στο "Hπατιτιδα B" βλεπω το χαρακτηρισμο "presence d'anticorps" δηλαδη παρουσια αντισωματων. Τρελαθηκα. Εχασα την γη κατω απο τα ποδια μου (που λενε πολλοι, αλλα σε τετοιες στιγμες εχουν δικιο οτι οντως αυτο νιωθεις). Σκεφτομουν οτι πηγα για ενα γαμομικροβιο και βγηκα με ηπατιτιδα. Αφου περασε καμποση ωρα αποφασισα καθησα και σκεφτηκα λογικα. Εψαξα στο ιντερνετ και τελικα μετα απο πολυ ωρα και αφου επιστρατευσα ολη μου την ψυχραιμια και την λογικη μου θυμηθηκα οτι ειχα κανει μικρος το εμβολιο για την ηπατιτιδα Β και οτι η παρουσια αντισωματων δεν σημαινε οτι εχω τον ιο, αλλα οτι εχω αντισωματα λογω του εμβολιασμου και εχω ανοσια στον ιο. Το ραντεβου με την γιατρο την Τριτη επιβεβαιωσε την αποψη μου και μου ειπε οτι ειμαι απολυτως υγιης.

Και τωρα μετα απο αυτο το μικρο παθημα ερχομαι στα στραβα της ολης υποθεσης. Πως γινεται αφενος η μικροβιολογος να μου δινει με μια μονη εξεταση να μου δινει αντιβιωση χωρις να μου ζητησει να την επαναλαβω? Τι ειναι η αντιβιωση καραμελες? Για αυτο εχουν γινει ανθεκτικα τα βακτηρια στις αντιβιωσεις, γιατι οι γιατροι τις χορηγουν για ψυλλου πηδημα. Η ανευθυνοτητα ειδικα απο καποιους που λενε οτι ειναι επιστημονες με εκνευριζει αφανταστα.

Δευτερον. Εφτασα 28 χρονων για να κανω τεστ για HIV. Απαραδεκτο και μαλακια μου. Τωρα χαιρομαι που το εκανα γιατι νιωθω οτι ξερω τι μου γινεται και συμπεριφερθηκα υπευθυνα απεναντι στον εαυτο μου και στους αλλους. Ειχα κανει και μια αλλη αναρτηση για τα ΣΜΝ και για την απουσια ενημερωσης στα σχολεια. Μονο το AIDS αναφερεται αραια και που, και τιποτα αλλο. Υπαρχει μια γενικη αναισθησια του κοσμου και του κρατους πανω σε αυτες τις υποθεσεις παρολο που ο ιος θεωρειται μαστιγα στην εποχη μας. Αγνοια, παραπληροφορηση και φυσικα υποχρηματοδοτηση του τομεα της υγειας. Εκρηκτικο μειγμα. Και μια και ανεφερα τα οικονομικα. Ολες οι εξετασεις κοστιζαν συνολικα 160 ευρω. Τελικα πληρωσα μονο 44 ευρω επειδη τα υπολοιπα τα καλυψε η ασφαλεια μου. Η βασικη ασφαλεια, δεν εχω κανει την επιπλεον. Και η κλινικη ηταν ιδιωτικη, δεν ηταν δημοσιο νοσοκομειο. Και αναρωτιεμαι λοιπον γιατι στην Γαλλια μπορει καποιος να εχει προσβαση σε αυτα τα βασικα και σημαντικα για την υγεια διαγνωστικα τεστ και στην Ελλαδα να πραγματα να πηγαινουν απο το κακο στο χειροτερο? Εδω μου ελεγε η μανα μου οτι το τεστ ΠΑΠ δεν το δικαιολογουν επειδη ειναι προληπτικο τεστ και πηγαινει σε ιδιωτικη κλινικη να το κανει. Και κατα τα αλλα το κρατος ευλογουσε τα μουσια του επειδη επιασε 11-20-30 οροθετικες πορνες.

Ειναι τραγικο να πληρωνεις μια ζωη και να μην εχεις καλυψη ασφαλιστικη για βασικα νοσηματα η για προληπτικες εξετασεις. Ειναι εξοργιστικο και τραγικο. Πραγματικα. Σημεια των καιρων θα μου πεις. Θα συμφωνησω. Δεν ξερω ομως τι να σκεφτω για αυτο. Κατι πρεπει να αλλαξει...Και συντομα.

22 σχόλια:

Marouli είπε...

Μετα λυπης μου διαπιστωσα ακριβως αυτη την τραγικη εικονα σχετικα με το συστημα υγειας που εχουμε? και ειλικρινα οχι μονο απηυδησα αλλα σηκωσα τα χερια ψηλα! Και ειδικα στην περιπτωση του μπαμπα μου που ηταν αιματολογικη πληρωσαμε τα μαλλιοκεφαλα μας! Ηθελε 40000 την ημερα για 3 ημερες και 12000για τις υπολοιπες 30! Που πηγαιναν ολα αυτα τα χρηματα δεν ξερω και δυστυχως δεν θα μαθω ποτε.. Ποσα αυθαιρετα θα φτιαξουν ακομα!

Μαρουλοφιλακια και χαιρομαι που δεν εχεις τπτ!!! :)

μυστήριο κορίτσι είπε...

διάβασα προσεκτικά το κείμενο σου έχεις δίκιο σε όλα αλλά που να το βρείς...
στην ελλάδα παρακαλάμε να μην αρρωστήσουμε γιατί έτσι που έχουν τα πράγματα δεν ξέρεις που θα καταλήξεις...
καληνύχτα σου!

AnD είπε...

Άσε φίλε... τι θέμα κι αυτό της υγείας...
Εγώ έχω αύριο να κάνω τσεκ-απ προληπτικό. Φροντίζω να το κάνω κάθε χρόνο με τα γυναικολογικά.
Κάθε φορά τους λέω να εξετάσουν το αίμα και για aids γιατί νιώθω καλύτερα μετά. Ξες πώς με κοιτάνε όταν το ζητάω;
Τι να πω...
Για ΠΑΠ που ρώτησα φέτος με τον ΕΟΠΠΥ μου είπαν 20 ευρώ κι αυτό γιατί οι μικροβιολόγοι λέει έχουν διαφορές με τον ΕΟΠΠΥ και δεν δέχονται τα παραπεμπτικά. Αν λήξει αυτό - ένας θεός ξέρει πότε και αν-, μου είπαν οτι θα στοιχίζει περίπου 2 ευρώ, δηλαδή τη συμμετοχή.
Επίσης, κάτι που θεωρώ σημαντικό, είναι οτι τώρα με τον ΕΟΠΠΥ, μπορεί να εξακολουθείς όπως παλιά να μην πληρώνεις την επίσκεψη στους γιατρούς αλλά στον παθολόγο πλέον πληρώνεις 10 ευρώ επίσκεψη.

Γιατί όλα αυτά; Γιατί έτσι λειτουργούμε σε όλα μας, η υγεία θα ήταν εξάιρεση;

JonyG είπε...

χααχαχαχαααααα ρε φίλε τί λες τώρα....ποιά υγεία???? μιλάμε για ΤΟ ανέκδοτο...γιατρούς να πάρεις??? νοσοκομεία??? ασφαλιστικά??? όπου ακουμπήσεις λερώνεσαι...εδώ ρε φίλε οι γιατροί σε βλέπουν σαν πελάτη και φορτίο ΜΟΝΟ και σου γράφουν τα φάρμακα από τα οποία τα παίρνουν...τί να λέμε τώρα...ΟΛΑ είναι σάπια στο χώρο της υγείας, ΟΛΑ όμως...έχω υπάρξει στο χώρο σχεδόν 20 χρόνια και το τί έχω δει δεν γράφεται ούτε εδώ γιατί θα νομίζουν ότι υπερβάλλω...άστο σου λέω...ιδιωτική ασφάλεια για να ζεις...
υπέροχο ποστ, διδακτικότατο για το μπουρδέλο εδώ...
ΕΤΣΙ κάνουν τα σοβαρά κράτη...
καλημέρα!

Ευάγγελος είπε...

Στην Ελλάδα για να τα έχουμε όλα "δωρεάν" καταχρεώνονται τ' ασφαλιστικά ταμεία και κερδοσκοπούν με τα φάρμακα οι γιατροί. Τα λεφτά του κράτους -γιατί λεφτά για την υγεία πάντα υπάρχουν- πέφταν σε μια μαύρη τρύπα και κανείς δεν ήξερε πού πήγαιναν. Το σύστημα είναι δύσκολο και θ' αργήσει να συμμαζευτεί γιατί τα συμφέροντα είναι πολλά, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε και όλα. Υπάρχουν στα δημόσια νοσοκομεία γιατροί και εργαζόμενοι που τιμούν την επιστήμη και το επάγγελμά τους και "φτύνουν αίμα" σε κάθε εφημερία.

Το σημαντικό, πάντως, είναι ότι είσαι καλά, είτε το διέγνωσαν 'Ελληνες, είτε Γάλλοι γιατροί!!

Να είσαι πάντα καλά!!

ασωτος γιος είπε...

και να σκεφτείς ότι τ ασφάλιστρα είναι πολλά λεφτά εγώ μονο πληρώνω 800 ευρω κάθε 2 μήνες για οαεε
που παν αυτά τα λεφτά! γιατί το σύστημα απέτυχε έτσι?

Aerlyn0204 είπε...

Παλαιοτερα δεν πληρωνες στο ΙΚΑ το τεστ ΠΑΠ.Εγω ποτε δεν ειχα κανει εκει βεβαια γιατι δεν τους εχω καμια εμπιστοσυνη,εκανα στο γυναικολογο μου και πληρωνα μια ζωη τα 35 ευρω μου.Τωρα τα πληρωνεις και στο ΙΚΑ-ΕΟΠΠΥ (αλλαξε ο Μανωλιος και εβαλε τα ρουχα του αλλιως) γιατι πολυ απλα ζουμε σε ενα κρατος υπο διαλυση που κανεις δε δουλευει και κανεις δεν ξερει ουτε τι του γινεται ουτε τι του ξημερωνει η αλλη μερα...
Καλα εκανες εσυ και εκανες τις εξετασεις σου να εισαι και ενημερωμενος και ησυχος. Το θεμα της υγειας ειναι πικρο στην Ελλαδα χρονια τωρα φαντασου αυτον τον καιρο...(Δεν ανοιγω το θεμα των καρκινοπαθων,των νεφροπαθων και των νοσοκομειων ετσι?)
Εσυ τελεια τα λες ποιος σε ακουει ομως...
Αντε περαστικα ηταν και πανε...
Τα φιλια μου καλε μου...

porcupine είπε...

Το πάθημα, μάθημα!Πάντως, όπως λέω και στη δική μου ανάρτηση, καλό είναι να λέμε και τα θετικά.Εγώ δυο μέρες σε νοσοκομείο της επαρχίας που λείπουν βασικά πράγματα, είδα γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό να "σκίζονται" να εξυπηρετήσουν τον ασθενή!Και χαμόγελα, πολλά χαμόγελα που ένας άρρωστος μέσα στον πόνο του, είναι το πιο βασικό που χρειάζεται!

Έλα να σου δώσω τώρα ένα φιλάκι...Είσαι υγιής και με τη βούλα!χαχαχαχαχα!!!

k.Mer είπε...

Με την απορία κρεμασμένη στο στόμα είμαστε όλοι Αλχημιστή για πολλά πράγματα... Δυστυχώς...
Δεν γράφω κάτι περισσότερο γιατί πραγματικά δεν υπάρχει αρχή και τέλος στον κυκεώνα της υγείας...
(καλά κάνεις και τα λες)

Καλό βράδυ

iris fousteri είπε...

Για ποια ασφάλεια, για ποια ηθική, για ποια δικαιώματα να μιλήσουμε όταν η ίδια η κύηση αντιμετωπίζεται σαν ασθένεια (πόσο μάλλον η υποψία ενός μικροβίου στα ούρα;;;)και η γέννηση έγινε εμπόριο...; η ζωή εν τω γενάσθαι στα σκλαβοπάζαρα του "πολιτισμένου κόσμου". περιμένω από μέρα σε μέρα να γεννήσω και για 9 μήνες βίωσα το σύστημα υγείας σε όλο του το μεγαλείο. ευτυχώς βρήκα στον δρόμο μου σπουδαίους ανθρώπους να με συνοδέψουν και να με υποστηρίξουν, ανθρώπους που αντιστέκονται μπροστά σε όλη αυτή τη μηχανή!

Ρασκόλνικωφ είπε...

Και που έχουμε νοσοκομείο θαύμα είναι!!

Χαιρετώ φίλε Αλχημιστή που έχεις χαθεί!!:)

Ο Αλχημιστης είπε...

@ marouli

Που να πηγαιναν αυτα τα λεφτα ουτε εγω ξερω, ουτε θα μαθουμε ποτε οπως λες. Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ μυστηριο κοριτσι

Ουτε εγω ξερω να πω κατι. Ειναι τραγικο στην πιο δυσκολη στιγμη της ζωης σου, σε μια αρρωστια, να νιωθεις οτι το κρατος σε εχει γραμμενο.

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ AnD

Καλα φανταζομαι οτι ειναι πολυ περιεργο για καποια ζωα να ακουνε οτι καποιος θελει να κανει εξετασεις προληπτικα για aids. Και αυτοι που λενε αυτα θα σου πουνε οτι ειναι πολυ ασχημο που ο ιος σκοτωνει τοσους ανθρωπους καθε χρονο.

Εχουμε ταμπου σε διαφορα πραγματα, και στην υγεια ακομα. Εχεις συζητησει ποτε για μια αρρωστια με ορισμενους που οταν ακουνε κατι τετοια σταυροκοπιουνται αμεσως και αλλαζουν συζητηση? Λες και τους μιλας για κατι αποκρυφο και απαγορευμενο. Τρεχα γυρευε φιλη μου.

Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ JonyG

Μπουρδελο στον κυβο.Τωρα φανταζομαι οτι και εδω δεν το κανουν απο την καλη τους την καρδια. Δεν ξερω κατω απο ποιες κοινωνικες πιεσεις συνεβη αυτο, ουτε ποσο καιρο θα κρατησει αυτο το συστημα υγειας και στο εξωτερικο.

Ο,τι και να μου πεις θα το πιστεψω οσο τρελο και να ειναι. Εχω αρχισω να πιστευω και τα πιο απιστευτα.


Κουραγια πολλα φιλε μου και την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ευαγγελος

Φιλε Ευαγγελε δεν ειπα οτι οι ελληνες γιατροι ειναι κατωτεροι σε σχεση με αυτους του εξωτερικου. Ισα ισα ολοι παραδεχονται οτι εχουμε πολυ καλους επιστημονες στην ιατρικη. Αλλα τι να το κανεις οταν τα νοσοκομεια υπολειτουργουν, δεν εχουν φαρμακα, κανουν υπερβολικες εφημεριες κλπ...Οσο καλος και να εισαι πως να λειτουργησεις με τετοιες συνθηκες?

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ ασωτος γιος

800 απο εσενα, 800 απο τον αλλον, θα επρεπε να ειχαμε ενα συστημα υγειας που να ειναι σταθερο. Αλλα φυσικα οπως παντα υπαρχουν τυποι που απο καθε τι θελουν να πλουτιζουν. Η εχουν συμφεροντα. Αυτοι ειναι οι πραγματικοι εγκληματιες. Η μαστιγα καθε εποχης!

Να εισαι καλα φιλε!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerlyn0204

Καλα αυτο σκεφτομαι, οτι υπαρχουν κοινωνικες ομαδες οπως νεφροπαθεις, καρικινοπαθεις κλπ που εχουν το προβλημα τους, εχουν και ενα κρατος αναισθητο, ταγμενο να τους βγαλει την παναγια κυριολεκτικα. Ειναι πραγματικα απανθρωπο αυτο. Δεν ξερω πως θα γινει να αλλαξει μια και καλη αυτη η ιστορια.

Την καλησπερα μου φιλη μου και φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@porcupine

Δεν ξερω για την επαρχια, δεν εχω ζησει πολυ καιρο αλλα φανταζομαι οτι οντως τα πραγματα ειναι πιο ανθρωπινα, οι σχεσεις πιο αμεσες. Καλο ειναι αυτο. Παλι καλα που δουλευουν και καπου καλα και αντλουμε και λιγο κουραγιο μερες που ειναι.

Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ k. Mer

Φοβαμαι οτι αν δεν τα λεμε η δεν τα γραφουμε στο τελος θα τα ξεχασουμε φιλη μου. Και η ληθη ειναι ατιμο πραγμα.

Καλησπερα και καλα να εισαι!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ iris

Που να τα πεις και ποιος να σε ακουσει. Η γεννα ειναι ενα αλλο τραγικο θεμα. Μονο οι λιγοι ξεχωριστοι ανθρωποι που ευτυχως εχουμε ακομα στην ελλαδα ειναι που κανουν τα πραγματα να φανταζουν οχι τελειως μαυρα. Πλεον πιστευω σε μεμονωμενους ανθρωπους, οχι στον γενικο κανονα.

Την καλησπερα μου και με το καλο να δεχτεις το μπεμπε! Να σου ζησει αν γεννησες ηδη!:)

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ρας

Ε ναι, και αυτο οφειλεται μονο στο γεγονος οτι δεν εχουμε καμια φυσικη καταστροφη να τα διαλυσει τα νοσοκομεια. Παλι καλα και δοξα τω θεω να λεμε!

Την καλησπερα μου φιλε μου!