Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012

Αντιλαμβανομαι...

Αντιλαμβανομαι οτιδηποτε ελληνικο σε σχεση παντα με την θαλασσα. Με την θαλασσα αντιλαμβανομαι και ζω. Αυτο ειναι η ελληνικοτητα, αυτο μυριζω οταν σκεφτομαι ελλαδα. Αρμυρα και θαλασσα. Ουτε χρωματα, ουτε εθνικοτητες, ουτε ταυτοτητες. Μονο αρμυρα και θαλασσα. Και καραβια και ταξιδια και μπλε. Αυτο το μπλε....Σφυρηλατημενο στην καρδια μου. Ες αει. Και οι στιχοι του Σκαριμπα, υπερρεαλιστικοι και μαγικοι. Ατοφιοι και αληθινοι.

Παραμεριζουμε ποιητη για να περασεις...






Το βαπόρι

Νάναι ως νάχης φύγει — με τους ανέμους — καβάλλα
στο άτι της σιγής κι' όλα να πάης
και vάv' πολλά καράβια, πολλή θάλασσα — μεγάλα
σύγνεφα πάνω — οι άνθρωποι κι' ο Μάης.
Κι' εντός μου εμένα να βρυχιέται — όλο να τρέμει —
βαρύ ένα βαπόρι και κατόπι
πάλι εσύ κι' ο Μάης κι' οι ανέμοι
κι' έπειτα πάλιν οι ανθρώποι, οι ανθρώποι.
Και νάναι όλα απ' ό,τι φεύγει —και δε μένει—
σε μια πόλη ακατοίκητη, κι' εντός μου
ακυβέρνητο, όλο να σε πηγαίνει το καράβι
έξω απ' την τρικυμία τούτου κόσμου.








 Σπασμένο καράβι να 'μαι πέρα βαθιά
έτσι να 'μαι
με δίχως κατάρτια με δίχως πανιά
να κοιμάμαι

Νά 'ναι αφράτος ο τόπος κι η ακτή νεκρική
γύρω γύρω
με κουφάρι γυρτό και με πλώρη εκεί
που θα γείρω

Νά 'ναι η θάλασσα άψυχη και τα ψάρια νεκρά
έτσι να 'ναι
και τα βράχια κατάπληκτα και τ' αστέρια μακριά
να κοιτάνε

Δίχως χτύπο οι ώρες και οι μέρες θλιβές
δίχως χάρη
κι έτσι κούφιο κι ακίνητο μες σε νύχτες βουβές
το φεγγάρι

Έτσι να 'μαι καράβι γκρεμισμένο νεκρό
έτσι να 'μαι
σ' αμμουδιά πεθαμένη και σε κούφιο νερό
να κοιμάμαι

11 σχόλια:

JonyG είπε...

σκαρίμπα ευλαβικά προσκυνώ

αοράτη είπε...

Πολύ όμορφη η ανάρτηση σου αυτή.!

Καλή βδομάδα, καλό φθινόπωρο.

ΕΚΦΡΑΣΟΥ είπε...

το συγκεκριμενο τραγουδι το λατρευω!!! καλο φθινοπωρο να εχεις

AnD είπε...

Κι όπως θα πλέεις στα κύματα,
με δίχως κατάρτια και δίχως πανιά,
αφημένος στης θάλασσας τη δύναμη,
των κυμάτων αδερφός και συνταξιδιώτης,
όταν θα γεμίσει η ψυχή αλμύρα,
τότε προορισμός και ταξίδι θα γίνουν ένα,
ένα μπλε όνειρο που χύνεται στη θάλασσα,
εκεί που ζουν όλα τα μπλε όνειρα και τη χρωματίζουν...

Aerlyn0204 είπε...

Ονειρο μου ειναι καποια στιγμη να μεινω σε σπιτι με θεα τη θαλασσα ωστε να κοιμαμαι και να ξυπναω με τη θεα της...
Τον ποιητη αυτον δεν τον γνωριζω αλλα η αναρτηση σου μου αρεσε πολυ...
Για το Σπασμενο Καραβι τι να λεω...Τελειο...

Ο Αλχημιστης είπε...

@ JonyG

Χαιρομαι που βρισκεις και εσυ νοημα στους στιχους αυτου του πολυ ιδιαιτερου ποιητη.

Να εισαι καλα φιλε μου.

Ο Αλχημιστης είπε...

@ αορατη

Να μου εισαι καλα και καλο φθινοπωρο και σε εσενα αορατη μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Εκφρασου

Ετσι ειναι τα ομορφα τραγουδια, παντα μας ταξιδευουν σε μερη μαγικα και ονειρεμενα! Να μου εισαι καλα και καλο φθινοπωρο!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ AnD

Τωρα τι να σχολιασω σε αυτο που εγραψες? Θα πω μονο οτι ειναι η θαλασσα που μας ενωνει, αυτους που την εχουμε γευτει ακομα και δεν γνωρισαμε ποτε ο ενας τον αλλον.

Φιλια πολλα μικρη!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerlyn0204

Καλη μου Aerlyn ειναι πραγματικα υπεροχο το τραγουδι, του οποιου οι στιχοι ειναι του Σκαριμπα. Ιδιαιτερος και ταλαντουχος ποιητης. Αγαπω πολυ τους ποιητες που αγαπουν την θαλασσα. Νιωθω οτι εχουμε κατι κοινο που μας εκφραζει.


Φιλια πολλα και να μου εισαι καλα!

onlyandjustme είπε...

τρυφερό και συγκινητικό..
μπράβο σου...καλό βράδυ!!