Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

Soldier of Fortune...Not!

Τυχαια επεσα σε ενα ερευνητικο αρθρο που ειχε καποια σχεση με το δικο μου ερευνητικο τομεα και παρατηρησα οτι στους συγγραφεις υπηρχε και καποιος ελληνας. Και επειδη σε καθε επιστημονικο αρθρο περα απο τα ονοματα των συγγραφεων αναγραφονται και ο τοπος και το πανεπιστημιο στο οποιο δουλευουν ειδα οτι η τρεχουσα διευθυνση του ελληνα ηταν στην Σαουδικη Αραβια σε καποιο πανεπιστημιο που δεν θυμαμαι τωρα.

Και ετυχε να μου ερθουν καποιες σκεψεις στο μυαλο τις οποιες συζητησα με συναδελφους και με χαρα ειδα οτι συμφωνουσαν στα περισσοτερα θεματα που με προβληματιζαν.

Και η πρωτη σκεψη μου ηταν, ποιος στο διαολο θα πηγαινε στην Σαουδικη Αραβια για να εργαστει σαν επιστημονας? Η απαντηση ηρθε αμεσα διαμεσου ενος συναδελφου: σε αυτες τις περιοχες ο βασικος μισθος ενος επιστημονα πενταπλασιαζεται και παραπανω. Δηλαδη αν σκεφτεις οτι ο μεσος μισθος ενος ερευνητη στην ευρωπη ειναι πανω κατω καθαρα 2000 ευρα, στην μεση ανατολη φτανουμε ανετα τα 10000 ευρω!!! Δελεαρ μεγα αλλα η ελληνικη μου παιδεια ηρθε και μου κρατησε τα γκεμια. Με επιασε μια λυπη και μια μικρη οργη για τον ελληνα που δεχεται να παει σε τοπους που η δημοκρατια (εστω οπως κουτσουρεμενα την ξερουμε στην ευρωπη) δεν υπαρχει καν σαν ιδεα, που υπαρχουν ακομα πριγκιπες και βασιλιαδες και ανθρωποι δουλευουν σαν τα ζωα για να προμηθευουν την αμερικη την ευρωπη με τον μαυρο χρυσο. Και σκεφτομουν ποσο δυστυχισμενος θα ημουν αν τυχαινε να παω εκει, με πολλα λεφτα μεν, καταθλιπτικα δε. Και δεν ειναι απλα θεμα αισθητικης, ειναι η αδυναμια μου να φανταστω τον εαυτο μου τοσο πνευματικα και ηθικα πουλημενο ωστε να παω να δουλεψω με χοντρα λεφτα σε εναν τοπο που ειναι τοσο ανελευθερος ακομα και για τα στοιχειωδη που σε πιανουν τασεις αυτοκτονιας.

Γιατι οπως και να το κανεις φιλε αναγνωστη, οσο και στην κοσμαρα σου να εισαι σχετικα με το κοινωνικο γιγνεσθαι στον κοσμο, για την καταπιεση των ανθρωπων και τον αγωνα τους να αποκτησουν τα αυτονοητα θα πρεπει να σε πιανει η ψυχη σου οταν δεχεσαι να δουλεψεις σε τετοιες συνθηκες, που μεν εσυ θα εχεις ζεστο το χρημα, αλλα ολοι οι αλλοι γυρω σου θα σκοτωνονται απο τυπους του στυλ του σφαγεα μπασταρδου Ασαντ.

Οσο και χωμενος στα βιβλια να εισαι και νομιζεις οτι η μονη σου δουλεια ειναι να κανεις ερευνα χωρις να νοιαζεσαι για τον κοσμο γυρω σου (λες και εσυ γεννηθηκες σε αλλο τοπο και χρονο), οσο και να σε νοιαζουν τα λεφτα πανω απο οτιδηποτε αλλο, δεν νομιζω να φτασεις ποτε σε τετοιο βαθμο αποκτηνωσης που να πας σε χωρες σαν και αυτη και το μονο που να κανεις ειναι να παιζεις "το βιολι σου". Θα μου πεις τωρα δεν ξερεις και την ιστορια του καθενος. Ναι μεν αλλα...αν ηταν και εβλεπα οτι η μονη λυση να κανω την δουλεια μου ειναι να παω στην Σαουδικη Αραβια, στην Κινα κλπ οπου οι ανθρωποι υποφερουν και η εκμεταλλευση ειναι το κυριο μεσο  επιβιωσης των δυνατων, τοτε θα πηγαινα στο χωριο του πατερα μου να καλλιεργω πατατες. Υπαρχουν και καποια ορια και καποια πραγματα δεν ειναι απλα ζυγισμα του βαρους των χρηματων που θα παρεις.

Καλα κουραγια!

13 σχόλια:

Δανάη είπε...

Βασικά, συμφωνώ!
Δεν μπορείς να τα ξεπουλάς όλα για το χρήμα και να παραβλέπεις τα όσα φρικτά μπορεί να συμβαίνουν γύρω σου.

Καληνύχτα!

Κ. † είπε...

Κι εγώ συμφωνώ.
Ωστόσο καλέ μου Αλχημιστή,δεν τα σκέφτονται όλοι όπως εσύ.Ούτε όλοι έχουν τις ίδιες ευαισθησίες και τους ίδιους ηθικούς φραγμούς.
Ο άνθρωπος γλυκαίνεται απ' το χρήμα κι εύκολα γίνεται υποχείριό του.Ιδίως όταν δεν είναι χορτασμένος.

Φιλιά.

Onirokosmos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Onirokosmos είπε...

Κι εγώ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Θέλοντας, όμως, να κρίνω σωστά και ολοκληρωμένα, θα ΄θελα να μπορούσα ν΄ακούσω και τον ίδιο να μου εξηγεί, ποιοι λόγοι τον οδήγησαν να επιλέξει το συγκεκριμένο κράτος για την ερευνητική του. Πολλές φορές συμβαίνει, το "φαίνεσθαι" να μη συμβαδίζει με το "είναι" (με αποτέλεσμα, ο σκοπός να μην..αγιάζει τα μέσα, όπως βιαζόμαστε να συμπεράνουμε)...΄Εχω άδικο? Την καλησπέρα μου :0)

Aγριμιώ είπε...

Αλχημιστή μου, συμφωνώ με όλα όσα λες. Για άλλη μια φορά η δημοσίευσή μου με προβληματίζει. Και καταλήγω πως πιθανότατα είτε θέλει να μαζέψει προϋπηρεσία και να γεμίσει το βιογραφικό του, είτε δεν έχει οικογένεια. Γιατί για έναν 25-40άρη άνδρα δεν είναι και πολύ δύσκολο να πάρει μια τέτοια απόφαση όταν δεν έχει δική του οικογένεια.

Έχω κι εγώ έναν γνωστό μου που πήγε εκεί και ενώ λέει πολλά περίεργα για τις "ελευθερίες" των ανθρώπων εκεί και τον τρόπο διαβίωσης έχει ξεκαθαρίσει πως το έκανε για να γεμίσει το βιογραφικό του και να μαζέψει χρήματα προτού κάνει οικογένεια.

Κι έχεις δίκαιο.. και στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρώπη η δημοκρατία είναι δημοκρατία κατ'επίφαση. Αλλά σωστά τα λέει και ο/η Ονειρόκοσμος από πάνω - πρέπει να εξετάσουμε και τους λόγους που κάποιος θα επέλεγε να πάει σε μια τέτοια χώρα..

Την καλησπέρα μου από την βροχερή Μελβούρνη

ΕΚΦΡΑΣΟΥ είπε...

δηλαδή αποκλείεις να περνά όμορφα εκει κάτω; εστω οτι πήγε στην αρχή για τα χρήματα, στη συνέχεια αποκλείεις το ενδεχόμενο να περνά καλά εκει κάτω; μήπως οι πλούσιοι περνάνε καλά σε όποια χώρα κι αν βρίσκονται;

για να είμαι ειλικρινής δε γνωρίζω τα καθεστώτα σε τέτοιες χώρες αλλά νομίζω πως σε ολες τις χωρες υπαρχει και μια μεριδα ανθρωπων που περνανε καλα και τους αρεσει ίσως ανάμεσα σε αυτη τη μερίδα να ανήκει και ο συγκεκριμένος ανθρωπος... ισως... τι να πω...

Ἅ λ ς είπε...

Μην κρίνεις φίλε μου. Δεν ξέρεις κάτω απο ποιες συνθηκες και γιατί αποφάσισε να πάει εκεί...
Μπορεί να ερωτευτηκε κάποια από εκεί. Μπορεί να του άρεσε ο τόπος. Μπορεί να έχει μια οικογενεια κατεστραμμενη πίσω στη χωρα μας και να θέλει να βοηθησει...

Μην κρινεις απο ενα ονομα, μια καταγωγη και ενα τοπο εργασια. Ποτε δεν ξερεις. Και ποτε μη λες ποτε!

ΛΙΑΚΑΔΑ είπε...

Eίσαι πολύ σωστός και γι'αυτό δε θα πας πολύ μπροστά... (τουλάχιστον οικονομικά γιατί επαγγελματικά θα πας)
Ο κόσμος αυτός δεν είναι φτιαγμένος για ανθρώπους σαν και σένα... και σαν και μένα γιατί και γω έτσι σκέφτομαι.
Κάποια στιγμή τέθηκε το θέμα να μετακομίσω Μαδαγασκαρη για έναν παχυλό μισθό... 10 χρόνια θα καθόμουνα και μετά θα γυρνούσα πλούσια. Δε το δέχτηκα... Γιατί το να ζεις σε πληρωμένο πολυτελές σπίτι όταν τα παιδιά εξω απ'αυτό περπατούν ξηπόλυτα στις λάσπες και ηκετεύουν για λίγο ψωμί απλά δεν υποφέρεται.
Οχι από μένα τουλάχιστον.
Χαίρομαι που είσαι στους φίλους μου... :)

'Ανθρωπος στον Πλανήτη είπε...

Φίλε μου Αλχημιστή, είσαι ωραίος!

Μαρία Νι είπε...

Και καλά κάνεις και τα σκέφτεσαι έτσι. Ώρες είναι τώρα να σε ψάχνουμε στις Σαουδικες Αραβίες.
Πέρα από την πλάκα έχεις απόλυτο δίκαιο.
Σε φιλώ μικρέ μου Αλχημιστή.

Aerlyn0204 είπε...

Ενος παλιου μου συμμαθητη και πολυ καλου φιλου καποτε, ο πατερας του ηταν 10 χρονια στα Ηνωμενα Αραβικα Εμιρατα.Εργαζοταν ως λογιστης καπου.Του ειχαν σπιτι 150 τ.μ. μπροστα στη θαλασσα φουλ εξτρα επιπλωμενο κτλ. Και ηταν απλα λογιστης!!!Εβγαλε ενα καρο λεφτα και γυρισε πισω πριν 7-8 χρονια στα 3 του παιδια και στη γυναικα του.Γιατι το εκανε? Μαλλον γιατι πια δεν χρειαζεται να ξαναδουλεψει εδω...
Εγω προσωπικα οχι μονο δεν θα την παλευα μονη με 3 παιδια αλλα ουτε και στη θεση του αντρα θα την παλευα.Ο καθενας ομως εχει το προσωπικο του κινητρο.Ποσο μαλλον στις μερες μας δυστυχως...

Τις πολυ πρωινες μου καλημερες :)

Άιναφετς είπε...

Σε κάποιο σημείο του κειμένου, γράφεις πως δεν μπορεί κανείς να ξέρει, τι σπρώχνει τον καθένα να πάει να δουλέψει σε τέτοιες χώρες...όπως τον μεγάλο μου γιο (όχι το σκηνοθέτη που έχεις ακουστά) αλλά αυτόν που έχει δυο πολύ μικρά παιδιά και είναι ένα χρόνο άνεργος από το Alter tv, αυτός αναγκάστηκε να στείλει βιογραφικό του σε όλες τις "απίθανες" χώρες για να πάει μόνος να δουλέψει και να μπορεί να στέλνει λεφτά στα παιδιά του... ακόμα περιμένει!
ΑΦιλιά και κράτα γερά!

The Madhattress είπε...

Έχεις απόλυτο δίκιο , ωστόσο μην ξεχνάς το θλιβερό μεν αλλά σοβαρό ποσοστό των ανθρώπων σε οποιοδήποτε τομέα όχι μονο στην έρευνα που έχουν ξεπουληθεί παραπάνω από μία φορές...