Κυριακή, 17 Ιουνίου 2012

Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρούμε...

Και είναι αυτή η γλύκα που σε γεμίζει ακόμα και για το απραγματοποίητο.

Είναι αυτή η ομορφία του ονείρου που σε καίει ακόμα και όταν ξέρεις ότι δεν θα γίνει πραγματικότητα ποτέ.

Και είναι αυτη η ηδονική προσμονή για το αύριο του τίποτα που σε διαλύει.

Και είναι που όταν όλα γύρω σου διαλύονται εσύ βρίσκεις ένα περίεργο κουράγιο απλά να υπάρχεις μέσα στην εκστατική παραζάλη του παρόντος. Και για την οποία θα πουλούσες την ψυχή σου στον διάολο για να μην αλλάξει.

Αλλά δεν είναι η ελπίδα του αιώνιου που σε τρέφει. Όχι. Είναι η ακριβής έννοια του φθαρτού που σε παραλύει. Για μια στιγμή νιώθεις τόση απέραντη ευγνωμοσύνη στο σύμπαν που δημιούργησε τα πάντα και τα καταδίκασε να είναι φθαρτά. Για μια στιγμή δεν σου φαίνεται καταδίκη αλλά ευλογία.

Πως θα μπορούσε άλλωστε η σάρκα σου να αντέξει την αιωνιότητα και την μάταιη ανία της?


"Ταξίδι στα Κύθηρα", Πίνακας του Α. Βατώ, μουσείο του Λούβρου, 1717.

20 σχόλια:

Μαρία Νι είπε...

Δεν θα φτάσουμε ποτέ στο Κύθηρα, αλλά θα παλέψουμε για μια βόλτα στο Θησείο. Ένα ζεστό καλοκαιρινό βράδυ. Δυο χέρια να κρατιούνται σφιχτά πριν χωρίσουν.
Και μπορεί να μην παίζει εκείνο το βράδυ την ταινία που θέλουμε...αλλά εμείς πάντα θα έχουμε το Παρίσι.
Γιατί στο τέλος αυτό θα μείνει... και η αγάπη.

Σ΄ευχαριστώ μικρέ μου Αλχημιστή
Σε φιλώ γλυκά...

JonyG είπε...

φίλε Άλχ ένα πραγματικό ποίημα το κείμενο αυτό...
χάζεψα...το διάβασα τόσες φορές...
ονειρώδες...
τέλειο...
το Ταξίδι στα Κύθηρα, που έλεγε ο μέγιστος Χορν, το ταξίδι στα Κύθηρα, όλα τα όνειρά μας, που αν και ποτέ δεν θα πραγματοποιηθούν, εμείς δεν θα πάψουμε να τα ονειρευόμαστε...
την καλημέρα μου

αοράτη είπε...

"Πως θα μπορούσε άλλωστε η σάρκα σου να αντέξει την αιωνιότητα και την μάταιη ανία της?"

H σαρκα οχι, αλλα η ψυχη θα αντεχε?

Πολυ ωραια αναρτηση.

την Καλημερα μου.

Phantomas είπε...

έχει μια τεράστια δόση ποίησης αυτό το κείμενο!πολύ όμορφο..συνδυασμένο με τη πιο κατάλληλη φωτογραφία!φιλιά!

ΛΙΑΚΑΔΑ είπε...

Υποκλίνομαι στον ποιητικό σου οίστρο...
Απλά.......... :)

Φανή είπε...

χμ.. 'αξιζει φιλε μου να υπαρχεις για ενα ονειρο, κι ας ειναι η φωτια του να σε καψει'. θαυμαστικο ή ερωτηματικο?

Φανή είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
2Σx2 είπε...

Μήπως όμως συνηθίσαμε αντί να ψάχνουμε τα Κύθηρά μας και να τα κυνηγάμε, να περιμένουμε να έρθουν τα Κύθηρα σε εμάς;

Κι αν όντως έχουμε συνειδητοποιήσει τη φθαρτότητά μας γιατί φερόμαστε σαν να πρόκειται να ζήσουμε για πάντα ή σα να έχουμε ήδη ζήσει τόσο πολλά χρόνια ώστε να χάσουμε την όρεξη μας;

Ένα βλεφάρισμα είμαστε ο καθένας μας. Μάτι κλειστό και μετά πάλι κλειστό. Στο ενδιάμεσο που ανοίγει οφείλει να προλάβει να καταγράψει εικόνες και ζωή και όχι να χαζεύει...Τόσο απλό και τόσο άπιαστο μαζί!

mplahmplah@wordpress.com είπε...

Κι αν ακόμα ποτέ δεν φτάσουμε στα Κύθηρα,δεν είναι ο προορισμός που έχει την αξία και την ουσία...το ταξίδι είναι...καλησπέρα! :-)

mplahmplah@wordpress.com είπε...

Κι αν ακόμα ποτέ δεν φτάσουμε στα Κύθηρα,δεν είναι ο προορισμός που έχει την αξία και την ουσία...το ταξίδι είναι...καλησπέρα! :-)

Aerlyn0204 είπε...

"Και είναι αυτή η γλύκα που σε γεμίζει ακόμα και για το απραγματοποίητο."
Ειχα διαβασει αυτην την αναρτηση καιρο τωρα,αλλα δεν ενιωθα κατι να πω.Τωρα, ξαναδιαβάζοντάς την με αγγιξες πολυ ειδικα με την εισαγωγη...
Ευχαριστω...

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Μαρια Νι

Ε το Παρισι ειναι παντα εκει να περιμενει. Ως ονειρο και ως προορισμος. Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ JonyG

Καλε μου φιλε τι ποιημα? Μαλακιες...Ποιητης εκ του προχειρου ο εχων την μορφη του χοιρου που λεει και ο λαος μας. Σοφα θα ελεγα! χαχαχα!

Να εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ αορατη

Να μου εισαι καλα! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Phantomas

Δεν ξερω τι εχει το κειμενο αλλα ποιημα δεν ειναι σιγουρα! Ευτυχως δεν εχω φαντασιωσεις οτι ειμαι ποιητης. Ευτυχως για τους αλλους βασικα...χαχαχα! Τα φιλια μου μικρη!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Λιακαδα

χαχαχα! Ελα βρε! Υπερβολες τωρα!! Να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Φανη

Φανη μου τα τελευταια χρονια βαζω θαυμαστικο και νομιζω οτι εκει θα μεινω. Αλλα δεν ειμαι και σιγουρος τι ισχυει και τι οχι. Ο καθενας διδασκεται απο την ζωη του και ο καθενας εχει διαφορετικες εμπειριες!

Τα φιλια μου.

Ο Αλχημιστης είπε...

@ 2Σχ2

Δεν ξερω...Νομιζω οτι σαν ανθρωποι ειμαστε και λιγο της αδρανεις. Καποιες φορες τρεχουμε τρελα να προλαβουμε κατι, αλλες καθομαστε και κοιταμε την ζωη να περνα μεσα απο τα χερια μας.

Αν συνειδητοποιηουσαμε οτι δεν θα ζουμε για παντα αυτος ο κοσμος θα ηταν πιο ομορφος. Θα καναμε οτι περνα απο το χερι μας για να τον κανουμε πιο ομορφο, οσο προλαβαινουμε.

Σε ευχαριστω πολυ για το υπεροχο σου σχολιο! Να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ mplamplah

Οπως μας εδειξε και ο Ομηρος τοσο παλια, ναι, το ταξιδι ειναι που μετραει. Ας το απολαυσουμε ολοι μαζι ακομα και αν δεν φτασουμε ποτε στην Ιθακη μας.

Να σαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerlyn

Ειναι περιεργο που διαβαζουμε κατι και μας φαινεται αδιαφορο και μετα το ξαναδιαβαζουμε και μας αγγιζει. Μου τυχαινει πολυ συχνα και το απολαμβανω πολυ. Ειναι απο αυτες τις υπεροχες εκπληξεις της ζωης.

Να μου εισαι καλα φιλη μου! Πολλα πολλα φιλια!