Παρασκευή, 4 Μαΐου 2012

Οταν τα σκουπιδια της ΝΔ πιανουν στο στομα τους τον Ελυτη

Ακουγα την σημερινη Ελληνοφρενεια αγαπητε αναγνωστη και ακουω κατι και παθαινω φρικη και πεντε εγκεφαλικα. Σε ενα προεκλογικο spot της ΝΔ ο Σαμαρας φαινεται πρωτο πλανο και ακουγονται καποιοι στιχοι απο την ποιηση του Οδυσσεα Ελυτη ως εξης:


«Κι ας μας φωνάζουν αεροβάτες Φίλε μου όσοι δεν ένιωσαν ποτέ με τι Σίδερο με τι πέτρες τι αίμα τι φωτιά Χτίζουμε ονειρευόμαστε και τραγουδούμε!»


 Οριστε το εν λογω spot.



Μετα την δημοσιοποιηση του βιντεο η συντροφος του ποιητη εβγαλε την εξης ανακοινωση την οποια αναπαραγω (πηγη: http://www.skai.gr/news/culture/article/202079/i-sudrofos-tou-eluti-zita-aposursi-tis-diafimisis-tis-nd-/)


«Με λύπη μου είδα φωτογραφία του Οδυσσέα Ελύτη, καθώς και απόσπασμα από την ποίησή του να χρησιμοποιείται σε πολιτική διαφήμιση. Έχοντας την ευθύνη του έργου του και τιμώντας την μνήμη και τις αρχές του ζητώ την άμεση απόσυρση. Η ποίηση, το ήθος και η σκέψη του Ελύτη αποτελούν εθνικό κεφάλαιο υψίστης σημασίας και όχι ιδιοκτησία κανενός κόμματος. Ας δείξουμε σεβασμό. "Την οργή των νεκρών να φοβάστε και των βράχων τ’ αγάλματα!"».


Την οργη να φοβουνται, των ζωντανων και των νεκρων που κατι εδωσαν σε αυτη την χωρα, ο Σαμαρας και οι αλλοι ξεφτιλισμενοι που ειναι μαζι του. Που τολμησαν να χρησιμοποιησουν λογια ενος ανθρωπου που τιμησε την ελλαδα με το εργο του και η ελλαδα τιμησε αυτον. Που θεωρησαν οτι θα μπορουσαν να χρησιμοποιησουν την τεχνη ενος ανθρωπου για να μας κανουν να ψηφισουμε ενα κομμα. Λες και η τεχνη ανηκει σε καποιο κομμα, λες και η ποιηση ειναι περιουσια καποιων. Ειναι τοσο απελπισμενοι που δεν εχουν κανενα οριο, καμια ηθικη, θα χρησιμοποιησουν τα παντα για να μας πεισουν να τους ψηφισουμε. Ευτυχως που βγηκε η συντροφος του και εβαλε τα πραγματα στην θεση τους, απο τις λιγες ομορφες κινησες που εχω ακουσει οτι εγιναν τελευταια σε αυτην την χωρα. Μπραβο της που τονιζει οτι η τεχνη ανηκει στον κοσμο οχι σε κλικες συμφεροντων και επαγγελματιες δημαγωγους. Κατα τα αλλα στα πρωτα δευτερολεπτα του spot ακουγεται ενα:"Χιλιαδες βλεμματα κοιτουν καταματα τον χρονο" και αμεσως φαινονται φιγουρες του Περικλη, αρχαιων σοφων, αγωνιστων του 21 κλπ.

Πως τολμανε να βαζουν ανθρωπους που εδωσαν κατι σε αυτη την χωρα, με το πνευμα η την γενναιοτητα τους σε ενα προεκλογικο spot και να ζητουν μετα να τους ψηφισουμε? Η ιστορια ενος λαου για μικροκομματικα συμφεροντα. Τοσο αθλιοι ειναι. Θα τους αφιερωσω λοιπον, αφου θεωρουν οτι και αυτοι θα συμβαλλουν στο καλο της χωρας, οπως εκαναν οι αρχαιοι και οι προσφατοι νεκροι μια φραση απο τον Νιτσε που του ταιριαζει γαντι και θα τους το αφιερωσω με ολη μου την αγαπη. Ευχομαι η ιστορια να τους γραψει, για να θυμουνται ολοι, για παντα, στους αιωνες που θα ερθουν, ποσο μικροι υπηρξαν σαν ανθρωποι.


 "Μακρια, φυγετε μακρια, αδυναμοι, ατροφικοι μιμητες. Πηγαινετε να κρυφτειτε στον Αδη και δοκιμαστε να χορτασετε με τα ψιχουλα των μεγαλων δασκαλων"--Νιτσε.

27 σχόλια:

serenata είπε...

Και γω απ' την Ελληνοφρένεια το έμαθα!...
Μπράβο στην Ιουλίτα!!

ΛΙΑΚΑΔΑ είπε...

Nα ξεράσω τώρα ή να κρατηθώ για μπροστά στην κάλπη?

Ασε θα ξεράσω πάνω στον ΓΑΠ όταν τον δω την Κυριακή.
Ψηφίζουμε στο ίδιο εκλογικό τμήμα και κατά περίεργο τρόπο πάντα την ίδια ώρα...

.christina είπε...

εγώ στο ραδιόφωνο το άκουσα αφού είχαν αποσύρει τους στίχους και έμεινα!
μα καλά δε ντρέπονται; όλα να τα χρησιμοποιήσουν σε αυτή τη χώρα για ιδιον όφελος!...

Ανώνυμος είπε...

Ο Ελύτης είχε κάνει δημόσια
δήλωση υπέρ της Πολιτικής Άνοιξης
του Αντώνη Σαμαρά, με τον οποίον
διατηρούσε στενή φιλία.

Ο ποιητής δεν μπήκε τυχαία.
Και όντως ο Ελύτης δεν
ανήκει σε κανένα για να κρίνει
αυτός που ταιριάζει να ακούγεται.

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Serenata

Ναι ηταν απο τις ομορφες πραξεις που ακουγα να γινονται. Τα φιλια μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Λιακαδα

Χαχαχα! Τυχερη! Μα να ψηφιζεις με τον ΓΑΠ? Μα τι τιμη να εχεις εναν αστερα διπλα σου! Λοιπον αυτην την φορα αν τον δεις θελω να σου υπογραψει αυτογραφο! Τετοια προσωπικοτητα και να μην εχω κατι δικο του?

Φιλια πολλα καλη μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

.christina

Τι να πεις Χριστινα μου, σημεια των καιρων. Και εχουμε να δουμε ακομα...πολλα παρομοια.

Τα φιλια μου.

.christina είπε...

(προς ανώνυμο)
Δεν έχω άποψη σε αυτό που λες γιατί δεν έχω ψάξει και πολύ το θέμα, ούτε ξέρω τις δηλώσεις του. Όμως αφού η ίδια η σύντροφός του ζήτησε να αποσυρθούν, μάλλον κάτι παραπάνω ήξερε.

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ανωνυμος

Καταρχην χαιρομαι που εισαι ο πρωτος (αν δεν κανω λαθος) ανωνυμος του blog μου. Ευχομαι να σας χιλιασω.

Καταρχην εχω το δικαιωμα να κρινω, να συγκρινω, να επικρινω, να διακρινω και να μην ακουω ο,τι μου πασαρουν τα κομματα τυπου ΝΔ.

Επισης δεν με νοιαζει καν ποιος ηταν ο Ελυτης στην προσωπικη του ζωη, ουτε τι κομμα ψηφιζε, ουτε αν ειχε φιλιες με τον Σαμαρα. Αυτα ειναι για τις κουτσομπολες της γειτονιας. Εμενα με νοιαζει το εργο του Ελυτη, οχι ο ανθρωπος Ελυτης.

Δεν ξερω που ταιριαζει να ακουγεται η ποιηση ενος ποιητη, αλλα ξερουν που ΔΕΝ ταιριαζει να ακουγεται. Και αν δεν συμφωνουμε στο οτι η τεχνη δεν θα πρεπει να υπαρχει σε τηλεοπτικο σποτ ενος διαφθαρμενου κομματος τοτε συγγνωμη φιλε μου, αλλα εχουμε τελειως διαφορετικες αντιληψεις για την τεχνη, την πολιτικη και την ζωη γενικοτερα.

Τι να κανουμε. C'est la vie!

JonyG είπε...

το έμαθα από εσένα (καθότι περιορίζω εις το επάκρον αυτές τις μέρες τον τηλε-εμετό) και έπαθα πλάκα...
μα καλά, τόοοοοσο ξεφτίλας????
τόοοοσο σιχαμένος?????
εντάξει, όχι ότι δεν το ξέραμε...
γδύσου και στην ακρόπολη ρε μαλάκα να σε βάλε και το cnn...
Λιακάδα να' σαι καλά, πέθανα στα γέλια με το σχόλιό σου...
κατά τα άλλα, ο τρομερός Αλχημιστής με εκάλυψε υπερ-πλήρως, συμφωνώ καθέτως, οριζοντίως και διαγωνίως...
τί άλλο θα δούμε ρε φούστη μου, τίιιι άαααλλο;;;
Λιακάδα, αν είναι να ξεράσεις πάντως πάνω στο ΓΑΠ άσε με να κάνω ένα αποκλειστικό για το blog μου, μην με ξεχάσεις...
ρε τον Αντωνάκη, που ήθελε και Ελύτη...ο Α-λήτης...
μααααύρο όλοι ρεεεεεε....!!!!

Constantine είπε...

Ως γνωστόν στο σύμπαν υπάρχουν αυτόφωτα και ετερόφωτα ουράνια σώματα... Υπάρχουν επίσης κι αυτά τα άσημα αστρικά θραύσματα οι μετεωρίτες... Ο οποιοσδήποτε νοήμων μπορεί να κατατάξει κατα το δοκούν τον Ελύτη και τον Σαμαρά σε κάποια απο τις τρείς κατηγορίες!
Την καλημέρα μου. Πολύ ενδιαφέρον το ιστολόγιό σου φίλε Αλχημιστή!

ΕΚΦΡΑΣΟΥ είπε...

ειδα και εγω τη διαφημιση και δε μου αρεσε καθολου. νομιζω πως ηταν τεραστιο λαθος αυτων που την εφτιαξαν. ειδικα τωρα αυτην την εποχη! κανεναν δε θα επειθε! το μονο που καταφερε για μενα ηταν πολλοι Έλληνες να χλευασουν τη διαφημιση αυτη. Αυτα που εγραψε ο Ελυτης επρεπε και οφειλαν να ακουστουν αλλου. Σε Ελληνες που οντως εδωσαν και εξακολουθουν να δινουν πολλα στη πατριδα μας! να δινουν ομως και οχι να παιρνουν!

Lalena είπε...

Σε ευχαριστούμε πολύ που το ανάρτησες. (:

the writer είπε...

Μετά από αυτό όλος ο κόσμος της Ποίησης να πέσει να τους πλακώσει στις φάπες. Θα το χαρώ πολύ!

Κάποια* είπε...

Από εσένα το βλέπω τώρα πρώτη φορά!
Είμαστε απλά ξεφτύλες γιατί παρά τα μαργαριτάρια που πετάνε και αυτό το βίντεο συνεχίζουμε να τους ψηφίζουμε.
Αλήθεια λυπάμαι.

Μαρία Νι είπε...

Βασικά εγώ τώρα είδα το σποτάκι (όχι ολόκληρο, βαρέθηκα).
1ο:Το ότι ο Ελύτης είχε κολλιτιλίκη με τον Σαμάρα δεν μου λέει τίποτα γιατί και γώ είχα φίλους πριν 100 χρόνια και κάποιους τώρα ούτε να τους φτύσω.
2ο:Όλες τις εικόνες που χρησιμοποιεί κακώς τις χρησιμοποιεί για να διαφημίσει την λαμογιά του...ποιος του έδωσε την άδεια;
3ο:Ότι γουστάρει θα κάνει η φιλενάδα του Ελύτη, γιατί αν δεν το κάνει αυτή ποιος θα το κάνει; Προφανώς κατέχει και το δικαίωμα.
και 4ο και σημαντικότερον:Καλώς βρεθήκαμε Αλχημιστή μου!!!

Ginny είπε...

Καλησπέρα Αλχημιστή,
μία λέξη: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!
Τα φιλιά μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ JonyG

Και να φιλε μου που οπως αποδυκνειεται οτι η ξεφτιλα τους δεν εχει τερμα. Αλλα σε παρακαλω, μην τους δινεις ιδεες γτ οντως μπορει ο Σαμαρας να στηθει στην ακροπολη γυμνος ουρλιαζοντας για τον "προικισμενο" ελληνικο λαο. Δεν θα μου εκανε εντυπωση να σου πω την αληθεια, πλεον ολα τα περιμενω. Υπομονη...Σημερα ψηφιζουμε και τελειωνει το πρηξιμο. Ελπιζω απο δω και περα το πρηξιμο να αρχισει για αυτους!

Καλη σου νυχτα φιλε μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Constantine

Καλως ηρθες στο μπλογκ μου! :)

Νομιζω οτι δεν θα δυσκολευτουμε να καταταξουμε τον καθενα σε μια απο τις κατηγοριες που αναφερεις. Αν και προσωπικα τον Σαμαρα δεν θα τον εβαζα στην κατηγορια "μετεωριτης". Αυτην την κατηγορια την φυλαω για τον Βενιζελο. Για τον Σαμαρα, επειδη ειναι fit οπως και ο ΓΑΠ θα τον εβαζα στην κατηγορια "αστρικη σκονη". Του παει καλυτερα, δεν νομιζεις?

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Εκφρασου

Το θεμα ειναι καλη μου φιλη οτι ειναι τοσο ανηθικοι και ξεφτιλες που θα κανουν τα παντα για την εξουσια. Η κρισμοτητα της εποχης δεν προσφερεται για τακτικες κλπ. Εχουν αποκτηνωθει πλεον. Και φυσικα αυτα που εγραψε ο Ελυτης επρεπε να ακουγονται αλλου αλλα τωρα οσο μπορουν να καταλαβουν την τεχνη του Ελυτη, τοσο μπορουν να καταλαβουν και απο πολιτικη. Δεν ειναι εμφανες εκ των αποτελεσματων?

Την καλησπερα μου φιλη μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Lalena


Εγω σε ευχαριστω που περνας απο το blog μου. Να σαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ the writer

Νομιζω οτι καλο θα τους εκαναν μερικες σφαλιαρες αλλα οι Μουσες ειναι απασχολημενες με σημαντικοτερες δουλειες και δεν προκειται να ασχοληθουν με τον Σαμαρα και τους συν αυτω...προς το παρον. :)


Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Καποια*

Ελπιζω αυριο φιλη μου να αποδειξουμε οτι δεν ειμαστε ζωα και ζομπι που ψηφιζουν οτι τους λενε, και να αποφασισουμε να δωσουμε ενα δυναμικο μηνυμα σε ολους αυτους τους γελοιους!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Μαρια Νι

Λογικο το βρισκω που δεν το ειδες ολο, ειναι εμετικο αν μη τι αλλο. Ευλογα ολα αυτα που λες και συμφωνω απολυτα αλλα μαλλον ειναι πολυ δυσκολα η ανευ ουσιας για τα επιτελεια των κομματων εξουσιας. Ειναι τοσο πανικοβλητοι που σιγα μην κατσουν τωρα να ασχοληθουν με τεχνες κλπ...Οχι οτι ασχοληθηκαν και ποτε δλδ.

Καλως μου ηρθες και σε ευχαριστω για το σχολιο! Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ginny

Ε απαραδεκτο αλλα τι να περιμενεις απο αυτους? Περαστικα τους. Καλα κανουν και τα κανουν αυτα απο την αλλη για να καταλαβαινει ο κοσμος ποσο γελιοι ηταν και ειναι.

Τα φιλια μου!

Aerlyn0204 είπε...

Ο Ελυτης ηταν ειναι και θα ειναι ο αγαπημενος μου ποιητης...
ΕΥΤΥΧΩΣ που δεν ειδα τη διαφημηση αυτη γιατι αλλαζω καναλι στις πολιτικες διαφημησεις....Ειναι τραγικα γελοιοι για να μην πως τιποτα χειροτερο......Ντροπη σε ολα...

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerlyn0204

Ναι ειναι γελοιοι και ψευτες πανω απο ολα. Και ανηθικοι τελειως. Αλλα ευτυχως η συντροφος του εβαλε τα πραγματα στην θεση τους. Ετσι, για να μην νομιζουν οτι τρωμα κουτοχορτο.


Σμουουτς!