Σάββατο, 14 Απριλίου 2012

Για καλο Πασχα

Ευχομαι σε ολους τους φιλους bloggers που κατα καιρους τα λεμε απο την δικη μου και την δικη τους γωνια ενα ομορφο και ξεκουραστο Πασχα. Ελπιζω λιγο να διωξετε την μαυριλα που μας εχει πλακωσει ολους και να βρειτε λιγες στιγμες ηρεμιας και χαλαρωσης.

Τι ηθελα να πω? Α ναι. Σκεφτομουν που λες οτι ο καθενας εχει την δικη του Ιθακη. Ποια ειναι κανεις δεν ξερει εξ' αρχης. Μονο οταν το ταξιδι τελειωνει καταλαβαινει τι ειναι η Ιθακη για αυτον. Παντα υπαρχει αυτο το μυστηριο, αυτο το αγνωστο στο ταξιδι. Και αυτο ειναι μαγεια.

Μου εκανε εντυπωση που στο εργαστηριο ηξεραν τον Καβαφη, και πολυ το χαρηκα οταν το εμαθα. Χαιρομαι πιο πολυ για τους ελληνες της τεχνης παρα για τους ελληνες της επιστημης. Δεν ξερω γιατι. Βρηκα λοιπον τυχαια σημερα μια πολυ ομορφη απαγγελια του γνωστου ποιηματος του Καβαφη απο αυτον τον αγαπημενου μου Σκωτσεζο, τον Sean Connery. Αυτην η φωνη του, τοσο βαθεια, τοσο υπεροχη...Απολαυστε. Αλλα δεν τελειωσα! Συνεχιστε παρακατω αν θελετε.




Που λες. Με αφορμη την αναρτηση του Λυχνου (http://lyhnoskeomenos.blogspot.fr/) και της Ξενης (http://imerologiomiasksenis.blogspot.fr/) σκεφτομουν για αυτους που δεν θα γιορτασουν μαζι με τις οικογενειες τους φετος, γιατι απλα ξεριζωθηκαν απο τις πατριδες τους. Για αυτους που ειναι μεταναστες, που ειναι εδω χωρις την θεληση τους απο αναγκη.

Και σκεφτομαι, περα απο τα προβληματα απορροφησης των μεταναστων, του αριθμου που μπορει να αντεξει μια χωρα, πως γινεται καποιοι να βγαζουν τοσο μισος για οποιον δεν ειναι ελληνας? Τι μισος ειναι αυτο, τι απανθρωπια? Και αυτοι θα γιορτασουν το Πασχα, θα πανε στην εκκλησια, θα αναψουν το κερακι, θα μεταλαβουν και θα νιωθουν οτι ειναι και εκπροσωποι την θρησκειας της αγαπης. Αλλα ουσιαστικα ειναι οι πιο απανθρωποι απο ολους. Γιατι δεν καταλαβαινω πως νιωθεις μισος για εναν ανθρωπινο πλασμα, πως το σιχαινεσαι, πως του λες να γυρισει πισω στην πατριδα του για να μην σου γεμιζει την πολη. Και ειπα οτι καταλαβαινω το κοινωνικο προβλημα της λαθρομεταναστευσης. Αλλα ολα αυτα πρεπει να λυνονται με βαθυ ανθρωπισμο, κατανοηση και αγαπη για τον ανθρωπο και το δραμα του.

Σιχαινομαι ολους αυτους τους μισανθρωπους που νομιζουν οτι η ελλαδα πρεπει να ανηκει αποκλειστικα στου ελληνες. Η ελλαδα ανηκει σε αυτους που επιλεγουν να ζησουν την ζωη τους σε αυτη την χωρα, να την τιμησουν και να τους τιμησει. Σε αυτους που τιμια ερχονται εδω να βγαλουν τα προς το ζειν και να αναζητησουν στην χωρα ενα καλυτερο αυριο. Αν θελουν να ζησουν εδω, και θελουν να φτιαξουν την ζωη τους εδω, ποιος ειμαι εγω που θα τους το αρνηθω, ποιος ειμαι εγω που θα αρνηθω σε καποιον ανθρωπο μια θεση στον ηλιο? Ετσι ειμαι και εγω σε μια ξενη χωρα, ετσι με φιλοξενει μια ξενη χωρα, δουλευω σε αυτην, με ταιζει. Την ιδια αντιμετωπιση που θελω να εχω εγω σε μια ξενη χωρα θελω και εγω να εχουν αυτοι που ειναι φιλοξενουμενοι στην δικη μου την χωρα. Χωρις εκπτωσεις.

Σε αυτον εδω τον τοπο (καλα οχι εδω, εκει) υπηρχε ο Ξενιος Ζευς, προστατης των φιλοξενουμενων και η Αθηνα Ξενια. Θεωρουνταν πραξη αρετης η φιλοξενια των ξενων, και θεια απαιτηση. Και ξαφνικα, για χιλιους δυο λογους, θα γινουμε αφιλοξενοι αδερφε μου? Θα γινουμε μισανθρωποι, ξενοφοβικοι? Και ξαναλεω για να μην παρεξηγηθω οτι καταλαβαινω απολυτα τους ανθρωπους που εχουν ενστασεις για την λαθρομεταναστευση και για το γεγονος οτι αυτο δημιουργει προβληματα. Αλλα δεν δεχομαι την επι της αρχης διαφωνια με την εισροη ξενων στην χωρα, ακομα και νομιμα.

Ειμαι ανθρωπος και βλεπω ανθρωπους γυρω μου, οχι χρωματα, οχι εθνικοτητες, δεν μισω τους αλλους, δεν με δηλητηριαζει το μισος. "Δεν βλεπω ξενο οπου μενω" που λεει το τραγουδι των Active Member. Επικαιρο και συγκινητικο. Και γροθια για οσους μισουν ο,τι δεν νιωθουν δικο τους.




Φυσάει κόντρα σε ολάκερη γη,
τ' αγρια πετούμενα δε βρίσκουν πηγή,
δεν αντέχω της βολής τη σιγή.
Και δω απ' τον τόπο που έζησα τη φυγή,
ρίχνω αλάτι στη βαθιά τους πληγή,
τάζομαι πρόσφυγας και σε καλό να μου βγει.

Γυρνάω στον κόσμο, πουθενά δε βλέπω ξένο όπου μένω.
Γυρνάω πίσω και από όποιον συναντήσω, μαθαίνω.
Δίνω, παίρνω, ανασαίνω από τα χρώματα, πληθαίνω,
από τ' αρώματα μαγεύομαι και ταξιδεύω.
Γυρεύω για όλους μας το ίδιο όμορφο στέγαστρο,
φτιάχνω φωτιά για όποιον θέλει κόσμο αταίριαστο.

Για τα μάτια ενός παιδιού που ψάχνει γη, γκρεμίζω ουρανούς,
λυτρώνω μάνες και γιους.
Κάνω τη γλώσσα μου την πορφυρένια, ατόφιο μολύβι·
και τη ψυχή μου ένα απέραντο από στίχους καλύβι.
Ρίχνω το κάστρο σας, φτύνω του άστρου σας την κόχη.
Γίνομαι αύρα αλμυρή και στερνοβρόχι.

Πάρε τα όχι και ξεκούρνιασε από αυτή τη γωνία
που στο κουφάρι σου πετάξαν τα κλεμμένα μ'αφθονία,
άρνησή μου στομωμένη (πυρωμένη), λύσου καημένη,
γίνε κλωστή στην ανέμη τυλιγμένη
να σου δώσω μια, να γυρίζεις για πάντα και πάντα
να σου φυσάω πρίμα, κράτα μου αγάντα
μέχρι να βρούνε απάγκιο όσοι ζουν σε φυγή.
Καινούρια αρχή και σε καλό να τους βγει.

Σε καλό θα μου βγει κι ας τρίξουν οι σκαρμοί μου.
Έχω μαζί μου, σ' αυτό το σάλεμα που κάνεις ψυχή μου,
την αυταπάρνησή μου, το μαγικό ραβδί μου,
κάνω τ' αδύνατα να ξεπερνάνε τη φωνή μου.
Τιμή μου, λίγα μου βήματα σκίζουν τη λάσπη.
Πάρε τα χνάρια μου αντί για χάρτη
και στα μπαγκάζια σου μη στριμώξεις ντροπή,
ούτε σιωπή.

Υστερόγραφο: δε πιστεύω στη τύχη.
Όταν τα ψέμματα πεθαίνουν, γεννιούνται ωραίοι στίχοι
και γλυκαίνουν το μίσος στους ιχνανθρώπους
ή τους πετάνε για πάντα μες στους πανέρημους τόπους.
Λόγια κρυμμένα μου, θρυμματισμένα μου
κάνατε απόσβεση σε όσα είχα μέσα μου.
Σύξυλη η μπέσα μου μπροστά στη βρώμικη ιστορία,
μύθος απέθαντος και ωμή αλληγορία.
Περιγελάστε με, δειλοί, ξεχάστε με,
πλέξτε με φιτίλι και ανάψτε με·
μέσα στην πλάνη σας ένα όνειρο ατόφιο θα εκραγεί

31 σχόλια:

Ρασκόλνικωφ είπε...

Φίλε μου ένα έχω να σου πω!!Η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή μπαίνει στη Βουλή και στις γειτονιές της Αθήνας έχουν επιβάλλει καθεστώς τρομοκρατίας και φόβου και σε αυτό ευθύνεται η Αριστερά και μόνο!!Δεν είναι της ώρας βέβαια!!

Το κείμενο σου μου θύμισε ένα κείμενο του μητροπολίτη Σιατίστης Παύλου προς τον υπουργό ΠΡΟΠΟ Χρυσοχοιδη που τον κατακεραυνώνει για τις σκούπες και την μεταχείρηση των ανθρώπων!!

Διάβασε την και πες μου!

http://www.xristianiki.gr/elektronike-ekdose/skholia/epistole-sok-tou-episkopou-siatistes-ston-khrusokhoide.html

Ο Αλχημιστης είπε...

Το διαβασα το κειμενο, υπερχο πραγματικα, χωρις να τα μασαει, ευθυ και δριμυ. Οπως ταιριαζει σε τετοιες καταστασεις. Με τετοιους χριστιανους, ναι ειμαι και εγω μαζι τους! Τετοιους ιερεις δεχομαι μονο, τιποτα λιγοτερο! Ναι εισαι καλα που το μοιραστηκες!

Ρασκόλνικωφ είπε...

Το κακό με τους Χριστιανούς είναι όπως το έλεγε ο Γέροντας Παίσιος που δε μασούσε τα λόγια του ότι νερουλιάσαμε και γίναμε Φαρισαίοι και υποκριτές!!Τώρα είναι όμως η ευκαιρία να τελειώνουμε με τους υποκριτές και τους Φαρισάιους παντού και κυρίως στην Εκκλησία που δεν χωράει ΄τετοιους!!Δε γίνεται ο Χριστός να τους έκρινε δριμύτατα και εμείς να τους ανεχόμαστε!!

Να είσαι καλά που το διάβασες!!

JonyG είπε...

φοβερέ Αλχημιστή απόλαυσα το ποστ σου (και πάλι)...Σων Κόνερι να διαβάζει Ιθάκη..;;; τί λες τώρα...τέλειο!!! που το βρήκες ρε θηρίο, μπράβο...
επί της ουσίας, το θέμα που θίγεις φοβερό και τρομερό επίσης...
νομίζω ότι κανένας πολιτισμένος άνθρωπος δεν βλέπει χρώματα και εθνικότητες...προσωπικά, θα στα πω επιγραμμτικά: είμαι ακροδεξιός για αυτόν που ήρθε εδώ για να παρανομήσει, και ακροαριστερός για αυτόν που ήρθε να δουλέψει...
με αυτόν που δουλεύει και σέβεται τους νόμους της χώρας και πληρώνει φόρους να μείνει για πάντα, με αυτόν όμως που σκοτώνει ένα συνάνθρωπό μας για μία κάμερα, κρέμασμα, είτε είναι έλληνας είτε αλβανός...
τα πράγματα είναι απλά, οι σιχαμένοι πολιτικοί τα κάνουν πολύπλοκα...στη γερμανία και στη σουηδία αν δουλεύεις και προσφέρεις είσαι ισότιμος, αν όμως τολμήσεις να κάνεις κάτι κακό, μαύρο φίδι που σε έφαγε...ε αυτό θέλω και εγώ, ζητάω πολλά...;;;
για τους active δεν έχω να πω τίποτα, απλά respect...
Καλό Πάσχα και από εμένα

Aerlyn0204 είπε...

Πωπω ρε παιδι μου πως γινεται να συμφωνουμε τοσο συχνα!!!Ενταξει δεν ειμαι τοσο ανετη με τους μεταναστες γιατι δεν ειμαι σιγουρη για τον τροπο που εχουν ερθει εδω (λαθραια ή οχι) αλλα οντως υπαρχει πολυ μεγαλο μισος και εχθρα στη διαφορετικοτητα γενικα...Σε αυτη τη χωρα βγες και πες ειμαι γκεϊ!Ε ρε χαμος θα γινει!!!
Καλο Πασχα να εχεις εστω και απο εκει μακρια :)

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

περήφανη με κάνουν οι "άνθρωποι", από όπου και αν προέρχονται. αυτοί που τα λόγια τους πράξη τα κάνουνε. που δεν προσπερνάνε, που δεν ξεχνούν, που μοιράζονται, που σέβονται, που αξία στα άξια δίνουνε, που... που...
ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί μια χώρα, κατ' εξοχή μεταναστών, να δείχνει τόσο μίσος για τους μετανάστες της. και τι παιδεία μπορεί να έχουν οι κάτοικοι αυτής της χώρας όταν τους αντιμετωπίζουν πολλές φορές μ' απάνθρωπο τρόπο.
όσο σκέφτομαι πως η λύση για το μεταναστευτικό, που επέλεξαν οι "υπάνθρωποι" που μας κυβερνούν, είναι τα στρατόπεδα-γκέτο συγκέντρωσης τρελαίνομαι!

όπου και είσαι, όπου και να βρεθείς καλά να είσαι!

syros2js είπε...

Καλή Ανάσταση!!!
Πολλές ευχές για ένα αξέχαστο Πάσχα (και όσο το δυνατόν περισσότερο χαμογελαστό!!!)

Άιναφετς είπε...

Καλημέρα από το ολάνθιστο μου κτήμα, εδώ που στη φύση υπάρχει τάξη!
Δεν ξέρω τι σημαίνει για σένα το έθιμο του Πάσχα, για να σου ευχηθώ και Καλή Ανάσταση...και αναρωτιέμαι ποιου πράγματος την Ανάσταση εύχονται ο ένας στον άλλο και δέχονται να σουβλίζονται αρνιά...και να βασανίζονται συνανθρώποι...με τρελαίνει η υποκρισία!

Σε φιλώ και Θέλω να είσαι καλά για να έχεις την ενέργεια να τελειώσεις ότι έχεις ξεκινήσει...αυτό και μόνο θα σου ευχηθώ!

Ziggymars είπε...

Καλή Ανάσταση εύχομαι:)

Όμορφη απαγγελία από έναν εξαιρετικό ηθοποιό!

Χαιρετώ:)

Ἅ λ ς είπε...

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με υγεια και ευτυχια!!

να χαμογελας!

serenata είπε...

Πέρασα έτσι να πω κι εγώ τις ευχούλες μου.
Καλή Ανάσταση και Καλή Επανάσταση(;)!!!

katerinanina είπε...

καλη ανασταση και ευχομαι το αναστασημο φως να φερει την ελπιδα που ολοι αναζητουμε :-)!

Alks είπε...

Καλό Πάσχα κ Καλή Ανάσταση!!
με φως στις ψυχές όλων και
"φως" στις ψυχές κάποιων...

μυστήριο κορίτσι είπε...

Τις ίδιες σκέψεις περίπου κάνω και εγώ και συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Δυστυχώς οι μετανάστες αντιμετωπίζονται σαν σκουπίδια και οι χώροι που θα τους "φιλοξενήσουν" σαν χωματερές.
Χρόνια πολλά!
Να είσαι πάντα καλά!
Φιλιά!

ΑnD είπε...

Χριστός Ανέστη!
Να είμαστε καλά και να μπορούμε κάθε μέρα να νιώθουμε τυχεροί που υπάρχουμε. Μόνο τότε θα καταλάβουμε οτι έχουμε και ευθύνες, όταν συνειδητοποιήσουμε την αξία όσων έχουμε.
Σε φιλώ!

mplahmplah.wordpress.com είπε...

Χρόνια πολλά!Χριστός Ανέστη! :-)

zoyzoy είπε...

Εύχομαι ολόψυχα αυτό το Πάσχα να φέρει σε όλους μας την πραγματική

Ανάσταση που προσμένουμε!

Με φιλιά θαλασσινά!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Jony G

Καλε μου φιλε χαιρομαι που σου αρεσαν και τα δυο βιντεο. Θα συμφωνησω απολυτα με αυτα που λες. Και πιο πολυ μισω τους λαθρεμπορους, αυτους που παιζουν με τις ψυχες και τον πονο ανθρωπων που θελουν μια καλυτερη μοιρα. Αν πιστευα στην κολαση θα ευχομουν να ψηνονται εκει στον αιωνα.

Να μου εισαι καλα και καλα κουραγια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerlyn2004

Δεν ξερω πως γινεται καλη μου φιλη...Μηπως κρυφακουμε ο ενας τον αλλον τελικα? Μηπως γνωριζομαστε απο μια αλλη ζωη? χαχα! Καλο Πασχα καλη μου! Να μου εισαι καλα! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

"Περηφανη με κανουν οι ανθρωποι απο οπου και αν προερχονται". Κραταω αυτο. Τα ειπες ολα για την θεση σου με μια φραση. Δεν ζητω τιποτα αλλο.

Να μου εισαι καλα και να αγαπας παντα τους ανθρωπους. Αυτο ειναι ευτυχια.

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Syros2djs

Σε ευχαριστω πολυ για τις ευχες και καλες συνεχειες! Να ειστε καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Αιναφετς

Καλη μου μαγισσα αυτο με τα αρνια ειναι μεγαλο θεμα. Εναι εθιμο και εχω πολλα να πω για τα εθιμα αλλα δεν ειναι η ωρα. Ισως καποια αλλη στιγμη.

Ξερεις οτι σημαινουν πολλα οι ευχες σου γιατι ξερω οτι προερχονται απο εναν υπεροχο ανθρωπο. Να μου εισαι καλα και πολλα bisous!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ziggymars

Να μου εισαι καλα! Και οντως υπεροχος ηθοποιος. Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Αλς

Μικρη μου φιλια πολλα και οτι καλυτερο σου ευχομαι και εσενα! Να προσεχεις! Σμουτς!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Serenata

Να μου εισαι καλα και εσυ και ευτυχισμενη. Καλο υπολοιπο λοιπον! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ katerinanina

Ευχομαι να ερθει γενικα η ανασταση σε ολον τον κοσμο μπας και κατι αλλαξει. Να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Alks

Ας ειμαστε ολοι καλα και υγιεις πρωτα απο ολα. Και ας προσπαθησουμε να διωξουμε την μιζερια και να φτιαξουμε την ζωη μας οπως την θελουμε. Ποτε δεν ειναι αργα. Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Μυστηριο Κοριτσι

Ετσι οπως τα λες ειναι, απανθρωποι "ανθρωποι" παντου. Γιατι δυστυχως δεν σε μαθαινουν οι θεσεις και οι εξουσιες να εισαι ανθρωπινος. Μονο η ζωη σε μαθαινει αν την ακους.

Τα φιλια μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ AnD

Υπεροχη μου φιλη ανταποδιδω τις ευχες και σου ευχομαι ο,τι καλυτερο στην ζωη σου και στην ζωη ολων των ανθρωπων που πονανε αυτη την χωρα και θελουν να την κανουν πιο ομορφη.

Να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ mplahmplah

Να μου εισαι καλα και τις θερμοτερες ευχες μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ζουζου

Σε ευχαριστ πολυ Ζουζου μου. Και σε εσενα τα ιδια ευχομαι! Να μου εισαι καλα εκει διπλα στην ομορφη θαλασσα!