Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2012

Μια περιεργη αισθηση

Σημερα, σε μια αρκετα πεζη ωρα, γυρω στις 2:00 το μεσημερι βγηκα απο το μαγαζι που ειχαμε παει να φαμε με ολους τους ανθρωπους του εργαστηριου για να καπνισω ενα τσιγαρο. Το μαγαζι ηταν στο πανεπιστημιο, το δουλευαν φοιτητες, πιο πολυ λεσχη ηταν.

Ηταν στο υπογειο ο χωρος που καθομασταν. Ειχα πιει λιγο κρασακι, ανακοινωσα οτι δεν φευγω αλλα παω να καπνισω και αποχωρησα. Αρχισα να ανεβαινω τις σκαλες για να βγω στο προαυλιο. Καθησα διπλα στην εξωπορτα, εβγαλα τα τσιγαρα, επιασα ενα και το αναψα.

Ρουφηξα τις πρωτες τζουρες που παντα φαινονται τοσο, μα τοσο απολαυστικες. Και αρχισα να κοιτω γυρω μου καπως αδιαφορα και νωχελικα.

Και τοτε ειναι που το αισθανθηκα: μια απιστευτη αισθηση ευφοριας, μια αισθηση που με πλημμυρισε σχεδον ακαριαια. Και τοτε ειναι που συνειδητοποιησα απαξ και δια παντος οτι γαμωτο, αυτο που κανει την ζωη υποφερτη ειναι αυτη η αισθηση ομορφιας που υπαρχει γυρω σου. Ναι αυτη την υποκειμενικη ομορφια που ποτε δεν θα συμφωνησουμε σχετικα με το τι ειναι.

Ρουφουσα τον καπνο και στοχαζομουν πανω σε αυτο, κοιτωντας τα δεντρα, τους φοιτητες να περνανε. Ειχε κατι μαγικο το ολο πραγμα, κατι που σπανια πετυχαινω να το ζησω. Απλα ερχεται οποτε αυτο θελει.

Σκεφτομουν οτι ειναι πραγματικα λυτρωση η ομορφια να μην εχει αντιτιμο, να μην εχει αντικειμενικα αξια, να μην μπορει να μετρηθει. Οπου ομορφια βαλτε εσεις οτι θεωρειτε ομορφο.

Και μου φανηκε οτι τελικα, ζωη ειναι να προσπαθεις να πιασεις την ομορφια...Την κυνηγας και αυτη σου ξεφευγει παντα. Παντα καταφερνει να σε εντυπωσιασει: βλεποντας ενα ομορφο σπιτι, ενα ομορφο τοπιο, μια ομορφη γυναικα, τα αστερια, οτι θελετε.

Ειναι σαν καποιος να μας λυπηθηκε οταν μας εφερνε στην ζωη και για να μπορουμε να την αντεξουμε, μεσα στον παραλογο υλισμο της καθε εποχης μας φυτεψε στο μυαλο αυτη την αισθηση του ωραιου. Του ευμορφου που ελεγαν οι αρχαιοι. Αυτου που εχει καλη μορφη.

Ημουν σε μια χωρα του κοσμου που βρεθηκα απο τυχη, ισως μεθαυριο να μην ειμαι εκει, να ειμαι καπου αλλου, αλλα αυτη η αισθηση της ομορφιας παντα θα με κυνηγαει και θα την κυνηγαω. Υπαρχει παντα αυτο κρυφτο.

Αλλα δεν ειναι για πολυ...Ειναι για λιγα δευτερολεπτα, μπορει μια ζωη, και μετα εξαφανιζεται τοσο ξαφνικα οσο ηρθε.

Ειναι η ομορφια για να αντεχεις την σκληροτητα της ζωης, για να αγαπας και να σε αγαπανε? Δεν ξερω...

Εσβησα το τσιγαρο μου και επεστρεψα στο τραπεζι.

21 σχόλια:

ΕΚΦΡΑΣΟΥ είπε...

me paresures shmera... k exo kopsei k to tsigaro! ax....

Levina είπε...

Πραγματικά με εντυπωσιάζεις!
Θέλεις να πεις πως μέχρι τώρα...
δεν έχεις χαθεί στα κλαριά ενός δέντρου... στον κυματισμό των νερών... στα χρώματα που υπάρχουν γύρω σου στην φύση, ακόμα και επάνω στο φτέρωμα ενός πουλιού?
Δεν έχεις καταλάβει πως μπορείς να δεις την ομορφιά παντού γύρω σου , φτάνει να ανοίξεις το μυαλό και την ψυχή σου να την δεχτεί???
Τέλος πάντων...ποτέ δεν είναι αργά!!!!

Φιλιά Αλχημιστή, σου εύχομαι να συνεχίσεις να ανακαλύπτεις πόσα
όμορφα έχεις γύρω σου :))

Velvet είπε...

Φιλε μου,
Ειναι τα χαρουμενα προσωπα
των ανθρωπων γυρω σου
που σου δινουν αυτη την αισθηση

Νομιζω ομως οτι ειναι καιρος
να ερωτευτεις
Γιατι μονο ο ερωτας ομορφαινει
την ζωη μας και νικα την ασχημια γυρω μας

Καλημερα....

Velvet είπε...

Και κατι ακομα
Δεν ξερω τι ωφελει αυτος ο ελεγχος
στην εισοδο σε οποιον επιλεγει
να διαβει το κατωφλι σου
Τι φοβασαι....
Αν ειναι να πληκτρολογω καθε φορα
αψυχες λεξεις χωρις νοημα
για να αποδειξω οτι δεν ειμαι ρομποτ καλυτερα να μην πληκτρολογω

Θα προτιμουσα ενα "καλως ηρθατε"
κι οχι ενα "βγαλτε τα παπουτσια σας" για να μπειτε

Καλημερα και συγγνωμη για την ενοχληση
-

AnD είπε...

Δεν είναι δφιαφορετικά αυτά τα δευτερόλεπτα απ'τα υπόλοιπα; Σα να σταματάν τα πάντα γύρω σου και να φωτίζεσαι αλλά ταυτόχρονα σαν να διαρκούν ελάχιστα οι στιγμές. Αυτό που μένει όμως είναι οτι υπάρχουν.
Πώς μπορείς να μην δεις αλιώς τότε όλα τα πράγματα; Να μη σκεφτείς πως τα μικρά δεν είναι μικρά και τα μεγάλα δεν είναι μεγάλα...
Νομίζω πάντως οτι με εξάσκηση μπορούμε να ζήσουμε ολοένα και περισσότερες τέτοιες στιγμές.
Όταν τις έχουμε στο μυαλό μας και δεν ξεχνιόμαστε από το γύρω θόρυβο.

Καλημέρα!

voulaki είπε...

Έτσι όπως το σκέφτομαι, η ομορφιά είναι μέσα μας...
Και την αντανακλούμε σε πρόσωπα, εικόνες, μυρωδιές γύρω μας, όποτε ανοίγουμε την ψυχή μας και αφήνουμε την ομορφιά της να ξεχειλίσει τον κόσμο...
Η ανάρτησή σου με γέμισε όμορφα συναισθήματα Αλχημιστή!
Να έχεις ένα πανέμορφο σκ! :-)

ΞΕΝΗ είπε...

Είσαι τυχερός που την βλέπεις αυτή την ομορφιά... Στην Ελλάδα (που θεωρείται όμορφη χώρα) δεν τη βλέπει κάνεις αυτές τις μέρες δυστυχώς

Silena είπε...

καλέ μου φίλε, σίγουρα το έχεις νιώσει αυτό το συναίσθημα κι άλλες πολλές φορές απλώς ίσως δεν του έδωσες την δέουσα προσοχή, απορροφημένοι από την ταχύτητα της εποχής, απορροφημένοι από τα προβλήματα της εποχής, ξεχνάμε να δούμε, να ζήσουμε, να εκτιμήσουμε, να πάρουμε δύναμη από το προφανές, δηλαδή από τη δύναμη και την ομορφιά της απλότητας και της αληθινής λάμψης που κουβαλάμε μέσα μας.

Να είσαι καλά, το βλέμμα σου να είναι φωτεινό και στην ψυχή σου η ζεστασιά

Ἅ λ ς είπε...

Αυτή η ομορφιά που έχεις την ικανοτητα να τη δεις εσυ και μονο. Και που ξέρεις ίσως να χαμογελάσεις και οι αλλοι να αναρωτιούνται.
Και όποτε κ να φύγει τουλαχιστον την εχεις γευτει...

Με γοητευουν οι αθνρωποι που ξερουν να πιανουν τις στιγμες!
γεια !

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

η ομορφιά, η ευτυχία... μια στιγμούλα είναι.... μια στιγμούλα που πρέπει η ψυχή σου ορθάνοιχτη να είναι για να την δεις και να την νοιώσεις....

φιλιά ξενιτεμένο μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Εκφρασου.

Οχι το πηρες λαθος...Αυτο δεν ηταν για την εναρξη του καπνισματος. χαχαχα. Αν και η αληθεια ειναι οτι οι απολαυστικες πρωτες τζουρες δεν προκειται να ξεχαστουν ποτε, ακομα και αν εχεις χρονια που εχεις κοψει το τσιγαρο. Τα φιλια μου.

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Levina

Levina μου για ποια δεντρα και νερα μου λες? Μην ξεχνας οτι ειμαι παιδι της πολης. Που να τα δω ολα αυτα? Το εχω ξαναζησει αυτα τα συναισθηματα, οταν ειμαι στην ιδιαιτερη πατριδα μου, αλλα καθε φορα που τα ζεις ειναι σαν να τα βιωνεις για πρωτη και μοναδικη φορα.

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Velvet

Ναι ο ερωτας ομορφαινει την ζωη. Την ομορφαινουν και αλλα πραγματα. Αλλα πιο σημαντικο νομιζω ειναι να μπορεις να δεχτεις την ομορφια οπου και να την συναντησεις. Την καλησπερα μου.

Υ.Γ. Απενεργοποιησα την λεκτικη επαληθευση γιατι μετα απο σκεψη καταλαβα οτι ειναι ανουσια.

Τι μου ζητας συγγνωμη? Ποια ενοχληση? Δεν ενοχλησες...Ειπες αυτο που σκεφτοσουν και στο αναγνωριζω. Πολυ καλα εκανες. Χαιρομαι τους ανθρωπους που γραφουν αυτο που σκεφτονται!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ AnD

Καλη μου AnD ναι θελει εξασκηση για να αντιλαμβανεσαι αυτες τις στιγμες. Ισως εξασκηση στο πως θα εισαι ανθρωπος.

Την καλησπερα μου και πολλα φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Voulaki

Σε ευχαριστω πολυ για τις ευχες σου και καλως μου ηρθες. Χαιρομαι που σε εκανα να νιωσεις ομορφα, οπως ενιωσα και εγω οταν το ζουσα.


Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ξενη

Ξενη μου δεν ηταν οτι ειδα κατι ομορφο αντικειμενικα και ενιωσα αυτο που ενιωσα. Και στην Ελλαδα το εχω νιωσει. Δεν εχει σχεση το τι ειναι αντικειμενικα ομορφο αλλα αυτο που νομιζεις εσυ οτι βλεπεις ως ομορφο την στιγμη που το κοιταζεις.

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Silena


Σε ευχαριστω πολυ για τις υπεροχες ευγες σου Silena μου. Να μου εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Αλς

Ναι αυτο το χαμογελο που κανει τους αλλους να αναρωτιουνται αν εισαι χαζοχαρουμενος. Που να ηξεραν.

Τα φιλια μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Λυχνος Καιομενος

Τι τρυφερο σχολιο ηταν αυτο? Δεν νιωθω ξενιτεμενος οταν διαβαζω τετοια ομορφα πραγματα. Να μου εισαι και εσυ καλα και να χαμογελας, οσο μπορεις στην εποχη μας.

Φιλια!

Aerlyn0204 είπε...

Αχ τι ωραιες εικονες με γεμισες...
Σου ευχομαι παντα να κυνηγας την ευτυχια και το ωραιο :)
Τις καλημερες μου και μια γλυκια εβδομαδα ευχομαι!

(και σκετο Aerlyn να με γραψεις ειναι οκ!! ;) Φιλια!!)

Ο Αλχημιστης είπε...

@Aerlyn

Σε ευχαριστω για τα ομορφα λογια σου καλη μου φιλη! Σου ευχομαι και εγω το ιδιο για εσενα!

Πολλα φιλια και καλη βδομαδα! :)