Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2012

Περα απο το καλο και το κακο...

«Πρέπει να ντρέπεσαι, παπά. Παρουσιάζοντας έτσι τον θεό σου, στην πραγματικότητα ασεβείς προς αυτόν. Άφησέ με να τον αρνηθώ ολοκληρωτικά, γιατί εάν όντως υπάρχει, τότε εγώ ασεβώ με την άρνησή μου πολύ λιγότερο από όσο εσύ με την βλάσφημη αντίληψη που έχεις γι’ αυτόν. Σύνελθε παπά, ο Χριστός σου δεν αξίζει περισσότερο από τον Μωάμεθ, ο Μωάμεθ δεν αξίζει περισσότερο από τον Μωϋσή και οι τρεις τους δεν αξίζουν περισσότερο από τον Κομφούκιο, που τουλάχιστον διατύπωσε μερικές καλές αρχές, ενώ οι τρεις άλλοι απλώς παραλογίζονταν. Αλλά γενικά, στο σύνολό τους, όλοι οι ιδρυτές θρησκειών ήσαν αγύρτες, η διδασκαλία τους ήταν απάτη που απλώς την πίστεψε ο συρφετός, ενώ κανονικά η δικαιοσύνη θα ’πρεπε να τους θανατώσει.»

"Η λογική φίλε μου, και μόνο η λογική πρέπει να μας προειδοποιεί ότι το να βλάπτουμε τους όμοιούς μας δεν μπορεί ποτέ να μας κάνει ευτυχείς· όσο για την καρδιά, μας λέει ότι το να συμβάλλουμε στην ευδαιμονία τους είναι η μεγαλύτερη ευδαιμονία που μας έχει χαρίσει η φύση επί της γης. Όλη η ανθρώπινη ηθική περικλείεται σε αυτή τη φράση: κάνε τους άλλους τόσο ευτυχείς όσο επιθυμείς να είσαι και μην τους κάνεις ποτέ περισσότερο κακό από εκείνο που θα ήθελες να σου κάνουν. Αυτές, φίλε μου, είναι οι μοναδικές αρχές που θα πρέπει να ακολουθούμε και δεν χρειάζεται ούτε θρησκεία ούτε θεός για να το απολαύσει και να το αποδεχτεί κανείς: χρειάζεται μονάχα καλή καρδιά.

Νοιώθω ότι αποδυναμώνομαι, κληρικέ. Άφησε τις προκαταλήψεις σου, γίνε άντρας, γίνε ανθρώπινος, δίχως φόβο και προσδοκία· άφησε έξω τους θεούς και τις θρησκείες σου: όλα αυτά είναι για να οπλίζουν το χέρι των ανθρώπων· και μόνο στο όνομα αυτών των φρικαλεοτήτων χύθηκε περισσότερο αίμα στη γη από όλους τους άλλους πολέμους και τις μάστιγες μαζί. Απαρνήσου την ιδέα ενός άλλου κόσμου, δεν υπάρχει· μην απαρνηθείς όμως την απόλαυση της ευτυχίας και την υλοποίησή της. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που σου προσφέρει η φύση για να ζευγαρώσεις την ύπαρξή σου ή να την εξαπλώσεις... Φίλε μου, η ηδονή υπήρξε πάντοτε το πολυτιμότερο αγαθό μου· σε όλη μου τη ζωή της άναβα καντήλι, τώρα θέλω εγώ να σβήσω στα χέρια της..."


--D.-A.-F. De Sade (Μαρκησιος ντε Σαντ), Διάλογος ανάμεσα σε έναν ιερωμένο και έναν ετοιμοθάνατο, Εκδοσεις Αγρα

17 σχόλια:

Ginny είπε...

Καλησπέρα!
Ακολουθούμε τη λογική χωρίς όμως να σταματάμε να πιστεύουμε!
Φιλιά!

Ο Αλχημιστης είπε...

Καλη μου Ginny ο καθενας εχει την προσωπικοτητα του και τις αποψεις του. Δεν συμφωνω ουτε διαφωνω με τα κειμενα που αναρτω. Αναρτω οτιδηποτε μου φαινεται ενδιαφερον.

Καθε αποψη σεβαστη. Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ginny

Εννοω οτι δεν συμφωνω η διαφωνω με τα κειμενα αλλων που αναρτω. Εννοειται οτι οι προσωπικες αποψεις μου ειναι φυσικα...δικες μου. :)


Φιλια και παλι και καληνυχτα!

ασωτος γιος είπε...

πολυ ενδιαφερον κειμενο

ΛΙΑΚΑΔΑ είπε...

Υποκλίνομαι στη διαχρονικότητα του κειμένου... στο facebook στη θρησκεία έχω γράψει "ALL GODS ARE ONE GOD" και λυπάμαι που θα σας απογοητέψω αλλά είμαι της άποψης ότι ο Θεός αγαπάει όλα τα πλάσματα ανεξαρτήτως αν είναι καλά ή όχι και ανεξαρτήτως αν πιστεύουνε σε αυτόν ή όχι.
Αδυνατώ πιστέψω σε ένα Θεό μικρόψυχο, εκδητική, και μικροπρεπή όπως τον κάνουνε να φαίνεται οι θρησκείες...
Kαλό Σαβ/κο να'χεις!

katerinanina είπε...

mas anapses fwties mono kai mono pou anaferes ayto to amfintalenteyomeno 8ema me th lexh 8eos!to exw analusei apeira, exw akousei kai tis apopseis klhrikwn kai 8rhskeyomenwn kai apo thn allh an8rwpwn pio anarxikwn alla kyriws thn apopsh mou tou ka8hghth mou filosofias sto panepisthmio!
sigoura me to teleytaio eixame mia kalyterh epafh kai symfwnousame perissotero stis apopseis alla va8ia mesa mou pisteyw pws isws mporei na yparxei kati anwtero pou de xerw kan an onomazetai 8eos, kai xereis 8elw na to pisteyw ayto giati etsi exw kapoion na apopoihsw tis ey8ynes mou alliws an de to pisteyan polloi apo emas tote file mou ta an8rwpino genos 8a katariptotan!de xerw an katalavaineis ti ennow isws de mporw na to dwsw epakrivws me logia alla prosra8hsa :-)

Levina είπε...

θα μείνω στην φράση ...
πως η λογική μας λέει πως το να βλάπτουμε τους άλλους δεν μας κάνει εμάς ευτυχισμένους, ενώ η καρδιά μας προτρέπει να κάνουμε το καλύτερο για την ευτυχία τους...
Δεν καταλαβαίνω τον τρόπο που οι ιερείς ερμηνεύουν με εμπάθεια ιερά κείμενα οποιασδήποτε θρησκείας, δεν καταλαβαίνω γιατί να μη μπορώ να δω με καθαρή καρδιά έναν ναό και αμέσως θα μου έρθει στο μυαλό η λέξη αίμα και χρήμα.
Ζητώ βοήθεια καμιά φορά αλλά δεν ξέρω απο που....!!!

Καλό βράδυ καλέ μου Αλχημιστή.

Ξύλινος Ιππότης είπε...

Εγώ ξέρω ένα όσον αφορά τη θρησκεία:
"Όποιος αχολείται με τα ανθρώπινα
της εκκλησίας, θα πιάσει στάχτη και σκόνη...
Όποιος ασχολείται όμως με τα Θεία,
θα βρει το φως!
...
Την καλησπέρα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ ασωτος γιος

Ο μαρκησιος ντε Σαντ ηταν ιδιαιτερα αμφιλεγομενη μορφη και ακομα ειναι. Παντως αναγνωριζω παντα τους ανθρωπους που μιλανε με ειλικρινεια για τις αποψεις τους ειτε συμφωνω ειτε διαφωνω!

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Λιακαδα

Η εννοια του θειου ειναι παντα απολυτα προσωπικη υποθεση. Το να γινεται εμπορευμα προς πωληση, οπως κανουν οι εκκλησιες ειναι η μεγιστη ανοσιοτητα απεναντι στον θεο τον οποιο λενε οτι υπηρετουν.

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ katerinanina

Καλο μου καταλαβα τι εννοεις. Αλλα δεν πιστευω οτι οι ανθρωπινες κοινωνιες θα κατερρεαν επειδη οι ανθρωποι θα επαυαν να πιστευουν σε θεους. Πιστευω οτι ο ανθρωπος ειναι ον πολιτικο και ως εκ τουτου η αναγκη του να ζησει σε οργανωμενες κοινωνιες θα τον αναγκαζε να περιορισει τις καταβολες του και να προσπαθησει να βρει τροπους να συμβιωσει με τους αλλους αρμονικα σε μια κοινωνια. Και ετσι θα εξασφαλιζοταν η συνοχη της κοινωνιας. Δεν πιστευω οτι πρεπει να εχουμε πανω απο τα κεφαλια μας ενα κριτη και μια σπαθα για να μπορουμε να συμβιωσουμε σε μια κοινωνια.

Την καλησπερα μου! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Levina

Οι ιερεις Levina μου δεν ενδιαφερονται για τους πιστους. Ειναι τοσο αδαεις και τυφλοι που ερμηνευουν οτιδηποτε βασει των δικων τους αποψεων και φιλοδοξιων. Πως περιμενεις απο εναν τυφλο να σου δωσει το φως του?

Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ξυλινος Ιπποτης

Ισως και να εχεις ενα δικιο. Καταλαβαινω πως το εννοεις. Να εισαι καλα!

kittaro... είπε...

υπάρχουν αξίες ανυπέρβλητες, πριν… έπειτα… και πάνω από μας…

άλλωστε μιλώντας πάντα ο καθένας με τη δική του λογική(!), αφορίζει τη δική μας τρέλα και το μακρόκοσμο της…

κι όσο για τα δόγματα, βιομηχανίες μισθοφόρων και μάρκετινγκ είναι απλά.

Aerlyn0204 είπε...

Απιστευτο οτι ηθελα κι εγω μια μερα να κανω ποστ κατι για τον Μαρκησιο ντε Σαντ...Ειναι πολυ ευχαριστο εως και τελειο που διαβαζεις! Εχω στο προγραμμα να διαβασω τη φιλοσοφια στο Μπουντουαρ καθως εχω διαβασει πριν καιρο το Περι Ερωτος...
Keep on! Φιλια!!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ kittaro...

Ετσι οπως τα λες ειναι πιστευω. Η προσωπικη πιστη ειναι υποθεση του καθενος και σεβαστη απολυτα. Οταν αρχιζει και γινεται μοδα και χωνεται και το χρημα τοτε οπως το λες γινεται μαρκετινγκ και δημοσιες σχεσεις για την εξασφαλιση μια θεση στον παραδεισο.

Να μου εισαι καλα! Φιλια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Aerylin2004

Καλη μου ο ντε Σαν ηταν συγκλονιστικη φυσιογνωμια. Την πενα της αμαρτιας την εχεις δει? Εμεινα με το στομα ανοιχτο απο την ερμηνεια του πρωταγωνιστη της ταινιας. Συγκλονιστικος, αν και η ταινια μπορει να σου αρεσει μπορει και οχι. Εμενα μου αρεσε. Αλλα αξιζε μονο και μονο για τις ερμηνειες.

Τα φιλια μου!