Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Η αγεφυρωτη αβυσσος

Παντα αισθανομουν οτι ενα κομματι του εαυτου μου δεν μπορει να γινει κατανοητο. Παντα κατι εμενε μεσα μου αγνωστο για τους αλλους. Ενα συναισθημα, μια αποχρωση του συναισθηματος, μια μικρη παραφωνια, ενα λαθος πατημα του πληκτρου, κατι αισθητο μονο στον εαυτο μου. Ενα κατι που απλα δεν μπορουσε να εκφραστει με λογια, να αγαπηθει η να μισηθει. Το ιδιο νιωθω και για τους ανθρωπους που αγαπω. Παντα μενει κατι που απλα δεν μπορω να δω, να νιωσω, να κατανοησω. Κατι που ισως αποτελει ενα τμημα του αλλου που δεν μπορουμε να κατανοησουμε ποτε...

Και μου αρκει να μην μπορω να τα καταλαβαινω ολα. Δεν ειναι ολα θεμα της νοησης.

Και να που ενα ποιημα του Pessoa εκφραζει αυτα που σκεφτομαι τοσο καιρο

"Ειτε γραφουμε ειτε μιλαμε ειτε απλως κοιταζουμε
Παντα αποντες ειμαστε. Αυτο που ειμαστε
Δεν μεταγγιζεται σε λογια η σε βιβλιο.
Η ψυχη μας βρισκεται στο απειρο μακρια.
Οσο πολυ και αν δινουμε στην σκεψη μας την θεληση
Να γινει η ψυχη μας, να την κινησει προς τα εξω,
Οι καρδιες μας ειναι ακομα αμετοχες.
Του εαυτου μας γνωστες ακομα δεν ειμαστε.
Απο ψυχη σε ψυχη δεν γινεται να γεφυρωθει η αβυσσος.
Με καμια δεξιοτητα του σκεπτεσθαι,
Με καμια απατη του φαινεσθαι.
Στο βαθυτερο εγω μας ειμαστε αγεφυρωτοι
Τη στιγμη που θα μπορουσαμε να εκστομισουμε
Στην σκεψη μας την υπαρξη μας.
Ειμαστε το ονειρο του εαυτου μας, ψυχες που αντιφεγγιζουν,
Και ο καθενας για τον αλλον ονειρευται ονειρα αλλου."

Fernando Pessoa -- Ποιηματα
Μεταφραση: Γιαννης Σουλιωτης
Εκδοσεις Printa

20 σχόλια:

porcupine είπε...

Χαίρομαι που πέρασα να δω το ίχνος σου και γαλήνεψες τη νύχτα μου!

Αλχημιστάκο μου, είναι υπέροχο ν' αφήνεις το άγνωστο κομμάτι του άλλου ανέγκιχτο!Δύσκολο να το καταφέρεις, γιατί είμαστε αχόρταγοι και θέλουμε να τα ξέρουμε και να τα κατανοούμε όλα!Κι όμως, αν πάψουμε να το σκαλίζουμε και να προσπαθούμε να μεταφράσουμε τα πάντα με τη λογική, πόσο ολοκληρωμένοι θα είμαστε!

Μ' αρέσει, όταν σε ανακαλύπτω όλο και περισσότερο!

:-)

Hopeless Romantic είπε...

Σου αρέσει να εκφράζεσαι μέσω της ποίησης κατά πως φαίνεται!
Λοιπόν, νομίζω πως όλοι το αισθανόμαστε αυτό πάνω κάτω. Για να καταλάβεις τους άλλους, πρέπει να μπορέσεις να καταλάβεις τον εαυτό σου και να τον αποδεχτείς. Και όσο πιο πολύ τον αποδέχεσαι, τόσο πιο πολύ θα καταλαβαίνεις τους άλλους. Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι μαγικές. Είναι μια προσπάθεια αλληλοκατανόησης. Προσπαθώ να με κατανοήσω, προσπαθώ να σε κατανοήσω. Σίγουρα ο κόπος μας δεν πάει χαμένος. Και είναι καλό αυτό που λες, ότι δηλαδή σου αρκεί που δεν μπορείς να τα καταλαβαίνεις όλα. Η ουσία δεν κρύβεται στην ποσότητα εξαλλού! Κι εδώ θα "μιλήσει" η Ιθάκη του Καβάφη για μένα. Η όλη διαδικάσια και προσπάθεια να κατανοήσεις έχει την αξία. Η ζωή είναι το ταξίδι, τίποτε άλλο. Και από αυτό το ταξίδι δε λείπουν ποτέ τα συναισθήματα, οι αποχρώσεις που γράφεις, η λύπη, η χαρά, το μυστήριο...
Καλή σου μέρα!

Michalis Melidonis είπε...

Εσύ όμως με το blog σου
και τα κείμενα σου...
...διαψεύδεις τον Πεσσόα,
(..τί να μας πει και ο Απατεώνας,
αυτός γεννήθηκε σε ρομαντικό
αιώνα..)

Ψάχνεσαι, Ερευνάς, Αναζητάς
εντοπίζεις το πρόβλημα,
το μοιράζεσαι...

Αναζητώ θα πει, Kαρδιά μου ...
..Κατανοώ την Άγνοια μου...



Καλή Επιτυχία
στους Ερευνητές
πάνω στις Γέφυρες
της Αβύσσου
:-)

Silena είπε...

Αλχημιστή, πάντα έπρεπε να μένει έτσι! πιστεύω πως ο ίδιος μας ο εαυτός, έχει κώδικες αυτοπροστασίας...

αυτό που είμαστε
είναι το άπειρο
και το μηδέν
μαζί
αυτό που είμαστε
είναι το φως
και το σκοτάδι
μαζί
αυτό που είμαστε
είναι

άρρητο
γι' αυτό και τόσο γοητευτικό
γι' αυτό και τόσο βασανιστικό
γι' αυτό και τόσο...

να είσαι καλά

χαίρομαι που διαβάζω ποίηση στο ιστολόγιό σου

φιλιά

sarper? είπε...

Aλχημιστή, με το που διάβασα την πρώτη παράγραφο, θυμήθηκα ακριβώς αυτό, το ότι πάντα μένει ένα κομμάτι του εαυτού μας ανεξερεύνητο τόσο από εμάς όσο και απ'τους άλλους...
Το είχα σκεφτεί παλιότερα αλλά δεν κατάφερα να βρω άκρη.
Καλό σου απόγευμα.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Οι ανθρωπινες σχεσεις ειναι μαγικες και περιεργες.

Πασχαλινές δέξου ευχές, απο τη καρδια βγαλμένες, ολες οι μέρες της ζωής σου να΄ναι αναστημένες!
ΚΑΛH ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ.

eirini katsa είπε...

Καιρό έχω να σε επισκεφτώ Αλχημιστή μου!!!
Αλλά...αυτή η ποίηση...μπράβο σου!!!
Μέρος της ψυχής μας...είναι ανεξερεύνητο,τόσο σε εμάς αλλά και στους κοντινούς μας ανθρώπους...
Δύσκολο πράγμα...το συγκεκριμένο μέρος!!!
Φιλιάααα πολλάααα!!!!
Καλό Πάσχα!!!!
Καλά να περάσεις!!!!
:))

porcupine είπε...

Αν και θα τα πούμε εμείς οι δυο σου εύχομαι κι από εδώ Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!!

Να περάσεις υπέροχα με την οικογένεια και τους φίλους σου και να χαμογελάς συνέχεια κι εσύ και τα ματάκια σου!!!

Φιλιά πολλά Αλχημιστάκο μου!!!

porcupine είπε...

Μαζεύω απουσίες!!!
Για να δω!!!Χμμμ!!!Ακόμα λείπεις!

Άντε έλαααα...

Libertas είπε...

Ξέρεις οτι πολύ θα ήθελα να ήταν μόνο ένα το στοιχείο του εαυτού σου που δεν θα μπορούσα να καταλάβω...

:P
Χριστός ανέστη χαζούλη (αν και λίγο σε νοιάζει)

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Porcupine

Καλο μου σκατζοχοιρακι χαιρομαι που συμφωνουμε. Ας αφησουμε και λιγο μυστηριο πια! Ολα θελουμε να τα ξερουμε. Το μυστηριο εχει και αυτο την γοητεια του...Αν ξερεις να την βρεις! :)

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Hopeless romantic

Καλη μου φιλη ναι οι ανθρωπινες σχεσεις ειναι απλα μαγικες. Εχουν τοση ουσια και βαθος και νοημα που η ζωη δεν θα ειχε κανενα νοημα χωρις αυτες. Και αν στο τελος δεν μπορουμε να τις κατανοησουμε ας τις ζησουμε τοτε! Αυτο ειναι το νοημα οπως λεει και στην Ιθακη ο αγαπημενος Καβαφης!

Να εισαι καλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Μιχαλης Μελιδωνης

Αδερφε Μιχαλη εχουν την ομορφια τους και οι ρομαντικοι! Ετσι, αποτελουν αντιβαρο στην αυστηρη λογικη που απειλει να κατασπαραξει την ζωη σε ενα "ανατολη-δυση". Οπως λες η συνειδητοποιηση της αγνοιας μας που ποτε δεν εξαλειφεται. Για αυτο ειναι σημαντικο να ξερουμε τι γνωριζουμε και τι δεν γνωριζουμε...Και πιο πανω απο ολα να μπορουμε να μαθαινουμε...Οσο μπορουμε!

Την καλησπερα αδερφε!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Silena

Σε ευχαριστω καλη μου για το ομορφο αποσπασμα. Ναι, οι ανθρωποι εχουμε τροπους αυτοπροστασιας. Αλλα δεν ξερω αν αυτοι υπαρχουν για να μας προστατευουν απο το να πληγωθουμε η απλα αποτελουν στοιχειο της ανθρωπινης φυσης χωρις καμια χρησιμοτητα. Νομιζω οτι ειναι στοιχειο της πολυπλοκοτητας του ανθρωπου να μην μπορεις να τον κατανοησεις...

Τα φιλια μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Sarper

Καλε μου φιλε καλως ορισες για αλλη μια φορα. Συμφωνω με αυτο που λες. Επισης αρχιζω και αναρωτιεμαι αν αξιζει να ανακαλυψουμε αυτο το ανεξερευνητο κομματι του εαυτου μας και των αλλων...Πιστευω οτι ειναι αδυνατον να φτασουμε τοσο βαθεια, αλλα και αν μπορουσαμε τι νοημα θα ειχε?

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Skroutzakos

Χρονια πολλα φιλε μου! Υγεια και ευτυχια!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Eirhnh Katsa

Καλη μου Ειρηνη δεν πειραζει που δεν περνας συχνα. Να περνας οποτε θες και το επιθυμεις. Εδω θα ειμαστε να τα λεμε!

Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

Χρονια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Porcupine

Ηρθα!! Τι κερδιζω?

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Libertas

Χρονια πολλα και σε εσενα καλη μου φιλη...Ελα, μην παραπονιεσαι...Ξερεις οτι με νοιαζει!

Ισως ειναι καλο που δεν μπορεις να με καταλαβεις...Γιατι ουτε εγω μπορω να καταλαβω τον εαυτο μου πολλες φορες! Φιλια!

porcupine είπε...

Το μυαλό του στο κέρδος αυτό το παιδί!!!

Θα σου έλεγα ότι κερδίζεις εμένα με παπά και με κουμπάρο, αλλά είσαι πιασμένος, οπότε δεν μετράει το δώρο μου!Θα πάω να με χαρίσω κάπου που με θέλουν!!! :-Ρ