Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα




Από την κλειδαρότρυπα κρυφοκοιτάω τη ζωή
την κατασκοπεύω μήπως καταλάβω
πώς κερδίζει πάντα αυτή
ενώ χάνουμε εμείς.
Πώς οι αξίες γεννιούνται
κι επιβάλλονται πάνω σ’ αυτό που πρώτο λιώνει:
το σώμα.
Πεθαίνω μες στο νου μου χωρίς ίχνος αρρώστιας
ζω χωρίς να χρειάζομαι ενθάρρυνση καμιά
ανασαίνω κι ας είμαι
σε κοντινή μακρινή απόσταση
απ’ ό,τι ζεστό αγγίζεται, φλογίζει…
Αναρωτιέμαι τι άλλους συνδυασμούς
θα εφεύρει η ζωή
ανάμεσα στο τραύμα της οριστικής εξαφάνισης
και το θαύμα της καθημερινής αθανασίας.
Χρωστάω τη σοφία μου στο φόβο∙
πέταλα, αναστεναγμούς, αποχρώσεις
τα πετάω.
Χώμα, αέρα, ρίζες κρατάω∙
να φεύγουν τα περιττά λέω
να μπω στον ουρανό τού τίποτα
με ελάχιστα.


Από τη συλλογή Στον ουρανό τού τίποτα με ελάχιστα (2005)

11 σχόλια:

AnD είπε...

Περιέργεια...κι ανυπομονησία για ό,τι βρίσκεται ανάμεσα στα δυο, μεταξύ τραύματος και θαύματος.
Στο ταξίδι που λέγαμε με ελαφριές αποσκευές αλλά με όρεξη για περιπέτεια και καρδιά γεμάτη.
Καληνύχτα...

porcupine είπε...

Να ευχαριστήσω αυτό το "κάτι" που σ' έκανε ρομαντικό μια τέτοια νύχτα...

:-)

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

σημαντική ποιήτρια η Ρουκ.

σημαντικά ευαίσθητες και οι "χορδές" σου

που μας μετέφεραν την ποίησή της...

Silena είπε...

σε κοντινή μακρινή απόσταση

έτσι
οι άνθρωποι διαλέγουν
στο ταξίδι
σ' αυτό το σύντομο ταξίδι

και μέσα από τον πόνο
και μέσα απ' τη χαρά
ανακαλύπτουν
ορίζουν και ορίζονται

καταπληκτική η Ρουκ

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΤΕΛΕΙΑ!!!!!!!!!!
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ.

Ο Αλχημιστης είπε...

@And

Ναι οπως τα λες ειναι...Ορεξη για περιπετεια με ελαχιστα πανω σου και μεσα σου!

Τις καλησπερες μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@Porcupine

Πορκιουπινα μου που και που βρισκω κατι που μου αιχμαλωτιζει την καρδια!

Φιλια πολλα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@Λυχνος Καιομενος


Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω και πολλες εμπειριες απο την ποιηση αλλα καμια φορα βρισκω απο δω και απο εκει, τυχαια, ποιηματα που με γοητευουν!

Την καλησπερα μου!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Silena

Δεν την ηξερα την Ρουκ να πω την αληθεια και ακουσα να διαβαζουν ενα ποιημα ενα Σ/Κ σε μια εκπομπη στην κρατικη τηλεοραση με τον Σεραφειμ Φυντανιδη. Και ηταν ακριβως αυτο το αποσπασμα που δημοσιευσα. Μου αρεσε τοσο πολυ που εψαξα ποια ηταν η ποιητρια.

Τελευταια εμαθα οτι νονος της ηταν ο μεγαλος Νικος Καζαντζακης. Με τετοιο πνευματικο πατερα πως να μην βγεις καλλιτεχνικη ψυχη!

Καλησπερα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Σκρουτζακος

Να σαι καλα! Ευχαριστω για τις ευχες!

Αλλα μια παρατηρηση ρε συ αδερφε. Αφου κανεις τον κοπο να περνας απο το blog, γιατι δεν λες και κατι σχετικο με το εκαστοτε θεμα περα απο τις ευχες?

Καληνυχτα!!

Ανώνυμος είπε...

Doubtful carcass headroom forward-looking cars suvs. http://ofegah.com