Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

Φευ και τα λοιπα και τα λοιπα!

Καλησπερα για αλλη μια φορα λοιπον! Επανηλθα λοιπον στους κανονικους ρυθμους και οπως θα ειδατε στην προηγουμενη αναρτηση απαντησα σε ολα τα σχολια οπως υποσχεθηκα! :) Κρυωσε ο καιρος, στην Πατρα βρεχει εδω και μια βδομαδα, σχεδον καθε μερα και επιτελους αρχιζει και χειμωνιαζει! Τι καλυτερο λοιπον απο το να καθεσαι στον υπολογιστεις και να γραφεις παρεα με μια ζεστη κουπα καφε ενω εξω βρεχει! The simple things in life που ελεγε και ο George σε μια διαφημιση!

Μιζερια στο πανεπιστημιο και μαυρη μαυριλα! Τελικα δεν ξερω με ποσα ευρω προυπολογισμο λειτουργουν τα πανεπιστημια! Ενας θεος ξερει γιατι στο ονομα της διαφανειας αριθμους δεν μαθαινει ποτε κανεις! Μονο χαρακτηρισμους ακουει: μικρο το κονδυλιο για την ερευνα κοκ. Αλλα αριθμους δεν βλεπει πουθενα. Μηπως περιμενουν οι κατοικουντες την Ιερουσαλημ να ζητανε τα πεπεραγμενα απο την οικονομικη υπηρεσια του εκαστοτε πανεπιστημιου?

Εν τελει ποσα λεφτα δαπανα το ελληνικο κρατος για την ερευνα στα ανωτατα ιδρυματα της χωρας? Ψιλα γραμματα θα μου πειτε. Ποιος νοιαζεται? Μηπως ξερουν οι ελληνες πολιτες που και πως πανε τα χρηματα απο τους φορους τους στην ερευνα? Αγνοουν, πληρωνουν και αυτο αρκει!

Τελοσπαντων ας τα αφησω αυτα, δεν εχουν και πολυ νοημα να αναρωτιεσαι "και αν γινοταν αυτο τοτε τι?" οταν εχει να αντιμετωπισει μια πραγματικοτητα που δημιουργηθηκε επι σειρα ετων με απιστευτη μεθοδικοτητα και μερακι.

Ελαβα καποια θεματα για μεταδιδακτορικη ερευνα στο εξωτερικο. Τι πραγμα? Προγραμμα? Μεθοδος? Τι ειναι αυτα? Υπαρχει σε αυτην γη ερευνητικη ομαδα που εχει προγραμμα, μεθοδο και αποσκοπει να πραγματοποιησει κατι? Σοβαρα? Χανω απο τα ποδια μου το εδαφος! Πως, που γιατι? Γιατι και αυτοι οι κουτοφραγκοι δεν χρησιμοποιουν την δικη μας μεθοδο ερευνας "παμε, ξεκιναμε και βλεπουμε...Οτι μας ξημερωσει βρε αδερφε στο κατω κατω! Ο,τι αποτελεσματα βγαλουμε".

Φοβερα πραγματα αγαπητοι αναγνωστες! Ειδα το φως και θαμπωθηκα (sic!). Μηπως ειμαι αδικος? Μηπως οπως λενε πολλοι πρυτανεις η ερευνα στην ελλαδα, σε σχεση με τα υλικα μεσα που διαθετει, ειναι σχετικα υψηλου επιπεδου? Μηπως τα θελω ολα δικα μου? Βρε μπας και ειμαι αντιδραστικο και παραλογο στοιχειο που τα ισοπεδωνει ολα? Μπορει αγαπητοι αναγνωστες να ειμαι ολα αυτα. Για ενα πραγμα νομιζω πως εχω δικιο: οταν αλλα σου λενε στην αρχη της ερευνας και αλλα μετα, οταν σου ταζουν χρηματικη υποστηριξη και δεν στην δινουν στο τελος, και οχι μονο αυτο, αλλα δεν θεωρουν καν ηθικη τους υποχρεωση να στο θιξουν αυτο το θεμα, οτι δηλαδη τελικα αυτα που σου εταξαν δεν εγινε και να σου εξηγησουν τους λογους που δεν εγινε, αλλα το αποσιωπουν ε τοτε κατι παει στραβα! Και ευτυχως δεν το επαθα εγω αυτο που αναφερω. Ηξερα οτι δεν προκειται να παρω φραγκο. Αλλα σε αλλους υποψηφιους διδακτορες με τους οποιους εχω συζητησει εχει συμβει!

Οποτε μπορει να ειμαι αδικος με την αξιολογηση της ερευνας και ειναι ευπροσδεκτες οι αντιθετες αποψεις. Αλλα υπαρχει μια κριση αξιων στο ελληνικο πανεπιστημιο ειδικα οσα αφορουν την καθηγητικη ελιτ η οποια ξηλωνει και ραβει στο "δωρεαν δημοσιο πανεπιστημιο". Οχι μονο εχουν την αυθαδεια και την επαρση να να νομιζουν οτι ειναι οι καλυτεροι στον τομεα τους (αυτα τα λενε στους φοιτητες. Οταν αποκτησεις καποιες γνωσεις καταλαβαινεις ποσο "λιγοι" ειναι στον επιστημονικο τους τομεα) αλλα θεωρουν επισης οτι προσφερουν και κοινωνικο εργο θεαρεστο οταν εχουν τους υποψηφιους διδακτορες σαν τα σκυλια να ζητιανευουν για οικονομικη στηριξη στην ερευνα τους).

Αυτα για αποψε. Τεχνοκρατικο το post μου αλλα αυτα με απασχολουσαν αυτο τον καιρο. Θα επανελθω με αλλα θεματα! Να περνατε καλα! Και καλα κουραγια!

7 σχόλια:

meggie είπε...

Θα πρέπει να προετοιμαστείς για πολλά πολλά .... λοιπά.
Δεν βλέπεις να ζητιανεύουν οι εργαζόμενοι τα ... χρηματά τους, το ... ψωμί τους, τη ... χαρά τους ...

Καλό σου ξημέρωμα και υπομονή εν Ελλάδι (δεν υπάρχει άλλος τρόπος)

silena είπε...

Πληγώνει αυτή η χώρα τα παιδιά της, ή στη χειρότερη περίπτωση απλά αδιαφορεί. Άρπα κόλλα... είναι το σύνθημα κι εμείς? να ελπίσουμε? να προσπαθήσουμε? ή απλά να φύγουμε? δεν ξέρω πια!

προσπαθώ με μεγάλη δυσκολία να κρατήσω κάποια ψίχουλα αισιοδοξίας, συνήθως δεν τα καταφέρνω και τα σκορπάω στα πουλιά!

την καλημέρα μου

Ginny είπε...

Καλησπέρα Αλχημιστή!
Ωραίες οι βροχές, αλλά εδώ στην Αθήνα σταμάτησαν.
Εγώ πάντως με το σύνολο των ερεθισμάτων στη μέχρι τώρα πορεία μου, ένα έχω καταλάβει: το μέλλον είναι στο εξωτερικό. Όσο μισαλλόδοξος και αντι-φιλοπατρικό κι αν ακούγεται αυτό πιστεύω.
Δυστυχώς στη χώρα μας το εκπαιδευτικό σύστημα (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) υστερεί σε πολλούς τομείς. Αγγλία, ωρέ!
Φιλιά πολλά!

porcupine είπε...

Έλα βρε!Στην Πάτρα είσαι?Η κολλητή μου πέρασε αναπληρώτρια κι έρχεται αυτή την βδομάδα.Θα ήθελα, αν μπορεις να μου στείλεις κάποιο mail να σε ρωτήσω κάποια πράγματα!!!

porcupine είπε...

Σ΄ευχαριστώ εκ των πρωτέρων!!!

porcupine είπε...

Καλά βρε συ!!!
Ένα  mail είπαμε να μας στείλεις να σε ρωτήσουμε 2-3 πραγματάκια!Δεν είπαμε να μας πεις και τα μυστικά του κράτους!!!Αλλά βέβαια!Τί να περιμένει κανείς από Διδάκτορα!!!Το μυαλό του στην έρευνα!!!

χιχιχιχιχιχιχιχιχιχιχιχχιιχχιχιχιχιχι!!!!

Σ' ευχαριστώ πολύ!

Άιναφετς είπε...

Καλησπέρα και από το βροχερό και κρύο βουνό μου...τι να πω, βασικά τίποτα δεν θα πω...όλοι παλεύουμε, εδικά εσείς να νέα παιδιά...και εγώ το πάλεψα τον Κουροσάβα...χαχα και ακόμα τίποτα, αυτό το video club...όλο κλειστό είναι...και εδώ μήπως ο επιμένων νικά... ή πάλι όχι!
Καλό βραδάκι... γιορτινό;