Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2010

Για την μεταναστευση

Τον τελευταιο καιρο ολο και συχνοτερα ακουω διαφορες αποψεις φιλων και γνωστων για το αυξανομενο κυμα μεταναστευσης στην χωρα μας. Σκεφτηκα λοιπον ενα νοητικο πειραμα για να δουμε αν μπορουμε τουλαχιστον να συμφωνησουμε (οσοι εχουμε διαφορετικες αποψεις) σε δυο τρια βασικα πραγματα για την μεταναστευση. Δεν θα πω την γνωμη μου, ουτε θα πω ποια λυση ειναι η ενδεδειγμενη. Τι νοημα εχει? Απλως θελω να δω αν υπαρχει κατι βαθυ και ουσιαστικο που δεν ειναι θεμα γνωμης αλλα η αληθεια ειναι εμφανης σε ολους. Οποια και να ειναι αυτη η αληθεια. Αδειαζω λοιπον το μυαλο μου απο οσα εχω σκεφτει κατα καιρους για το ζητημα της μεταναστευσης και προχωρω στην περιγραφη του νοητικου μου πειραματος.
Ας φανταστουμε οτι μας επισκεπτονται στην γη εξωγηινοι οι οποιοι δεν γνωριζουν τιποτα για τον πολιτισμο μας. Ερχονται με τα διαστημοπλοια τους για να μας γνωρισουν. Για να μην γραφω πολλα, ας υποθεσουμε οτι παρακολουθουν τον πολιτισμο μας. Παρατηρουν οτι ενω καποιοι ανθρωποι ζουν σε αναλογικα περιορισμενο γεωγραφικο χωρο, καποιοι αλλοι διανυουν μεγαλες αποστασεις για να μεινουν καπου αλλου. Παρατηρουν μεγαλο αριθμο ανθρωπων να πηγαινουν απο τον χωρο που ζουσαν σε αλλους χωρους. Οι εξωγηινοι δεν ξερουν τιποτα απο τον ανθρωπινο πολιτισμο και ρωτανε εμενα,εσενα που διαβαζεις, τον αλλον το εξης:"για ποιους λογους φευγουν αυτοι οι ανθρωποι και πηγαινουν αλλου?". Τι θα τους απαντουσαμε?
Με ερωτηση κλεινω το μικρο κειμενο και οχι με συμπερασμα. Δεν ξερω ετσι μου φανηκε οτι ο καθενας θα καταληξει, ισως, στα δικα του συμπερασματα. Να περνατε ομορφα.

2 σχόλια:

Mentoras είπε...

Είναι δίκοπο μαχαίρι η κατάσταση. Από την μια πλευρά, βλέπεις σε κάθε φανάρι πλέον τουλάχιστον από έναν αλλοδαπό ο οποίος θέλει να σου καθαρίσει το τζάμι. Αν δεν τον πάρεις χαμπάρι την έβαψες. Προχτές μου το καθάρισαν 4 φορές. Έλεος! Να μην αναφέρω το κέντρο που την νύχτα δεν μπορείς πλέον να κυκλοφορίσεις. Πριν τις γιορτές είχα κάνει το λάθος να χαθώ στο κέντρο (έχω ένα μικρό πρόβλημα με τις οδούς). Πρώτη φορα είδα τόσες πολλές αλλοδαπές να μου χτυπάνε το τζάμι και να θέλουν να μπουν στο αμάξι μου. Έλεος! Στην άκρη ήταν και δυο άλλοι αλλοδαποί και κρατούσαν προφανώς τσίλιες. Κάνεις δεν μπορεί να τους μαζέψει?

Από την άλλη πλευρά, έχω δει αρκετά από τις "Εικόνες" στον Alpha για τις συνθήκες διαβίωσης σε αυτά τα κράτη. Η λέξη "άθλιες" δεν αρκεί. Είναι πραγματικά απελπιστική η κατάσταση καποιων χωρών. Αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν κάνενα μα κάνενα μέλλον στη χώρα τους, για αυτό και έφυγαν. Δεν είναι λύση να έρχονται όλοι εδώ αλλά εγώ δεν μπορώ να απαιτήσω και να τους διώξουν ξέροντας ότι εκεί που ζούσαν ήταν στο απόλυτο μηδέν ενώ τώρα έστω και αυτή η προσπάθεια για αυτούς σημαίνει κάτι. Είναι πολύ δύσκολος ο χειρισμός τέτοιων καταστάσεων. Τι να πεις...

λευτέρης είπε...

Το αηδιαστικό είναι που, στην ελληνική τουλάχιστον τηλεόραση, κάθε άθλιος δημοσιογραφίσκος λέει την άποψή του και παρασύρει τις μάζες. Αυτοί δημιουργούν τον, ανόητο για μένα, διχασμό.
Τι πάει να πει μετανάστης δηλαδή; Επειδή εσύ γεννήθηκες σε μία χώρα που ευημερεί, ξεχνάς όλους τους υπόλοιπους;
Εγώ ήμουν από την αρχή υπέρ του μέτρου του ΠΑΣΟΚ, αλλά τι να το κάνεις; Βγαίνει ο Σαμαράς και σου λέει πως θα το αποσύρει μόλις γίνει πρωθυπουργός.