Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2009

Τα δικα μας θελω και το τι θελουν οι γυρω μας απο εμας

Η αλλιως "τι θελουν οι αλλοι απο εμας, και τι μας νοιαζει εμας". Και για να μην παρεξηγηθω δεν θα μιλησω για ανθρωπους που αγαπαμε και μας αγαπουν και των οποιων η γνωμη και η κριτικη ειναι παντα καλοδεχουμενη. Μιλαω για τους αλλους, τους "εκει εξω", αυτους που δεν επιλεξαμε να εχουμε κοντα μας (βλεπε συγγενεις), συναδελφους και επισης αγνωστους με τους οποιους αναγκαζομαστε να ερχομαστε σε επαφη στον ρου της καθημερινοτητας.
Και φυσικα στις περιπτωσεις που αυτη η επαφη ειναι τυπικη δεν δημιουργουνται μεγαλα προβληματα. Αν ομως το συναφι που ανεφερα πιο πανω δεν κατεχει περιοπτη θεση στον καταλογο των ανθρωπων που εκτιμαμε τοτε τα πραγματα γινονται δυσκολα. Γιατι συνηθως η κακη μοιρα μας ριχνει σε ανθρωπους που θεωρουν τους εαυτους τους παντογνωστες και κριτες των παντων. Οποτε αρχιζουν τα "πρεπει" και τα "γιατι" και τα "επειδη" και τα "τι θα κανεις στην ζωη σου" και αλλα παρομοια. Και επειδη θες να κρατησεις και ενα επιπεδο, και να μην τους στειλεις στην γη του πυρος, τους απαντας με ενα μικρο συγκαταβατικο χαμογελο, η μια τυπικη κλισε απαντηση του τυπου "δεν ξερω, δεν απαντω".
Και αναρωτιεμαι τι τους νοιαζει αυτους, τι θα κανεις εσυ στην ζωη σου? Γιατι ειναι εμφανες οτι δεν τους νοιαζεις αλλα το λενε για να σε κανουν να αισθανθεις ασχημα: το ειλικρινες ενδιαφερον φαινεται απο μακρια. Τι τους κανει να αναζητουν να υποβιβασουν τον αλλον και να τον κανουν να αισθανθει ασχημα? Θελουν να ανεβουν ψυχολογικα? Να νιωσουν οτι οι επιλογες που εκαναν αυτοι ειναι οι σωστες και εσυ που δεν πηρες την πεπατημενη οδο εισαι λαθος?
Εχω ενα προσφατο παραδειγμα που με φουντωσε. Ειχα παει σε οφθαλμιατρο να μου μετρησει την μυωπια για να αλλαξω γυαλια. Και ενω εγω ημουν απολυτα τυπικος αυτη ξεκινησε απο την κλασσικη ερωτηση (ειναι κλασσικη με την εννοια οτι οι περισσοτεροι ξεκινανε απο εκει για να συνεχισουν το λογυδριο τους) "σπουδαζεις η δουλευεις?". Οταν της ειπα τι σπουδαζω αρχισε να πυροβολει αλυπητα με το μυδραλιο που ειχε για στομα. Και "μετα τι θα κανεις", "θα βρεις δουλεια και που" και ολα αυτα. Ειλικρινα το αιμα μου ειχε ανεβει στο κεφαλι, ηθελα να την σκυλοβρισω αλλα κρατησα την ψυχραιμια μου: με τα ματια μου επαιζε...δεν με συμφερε :). Τελοσπαντων καποια στιγμη καταλαβε οτι ημουν εξαιρετικα φειδωλος στις απαντησεις μου και το εραψε το στομα της.
Μια απο τις ατακες που με εκνευριζουν πολυ ειναι: "ναι ωραιες οι σπουδες κλπ αλλα μετα απο δουλεια τι?". Βρε ηλιθιο πλασμα που θες να λεγεσαι ανθρωπος, ολοι ξερουμε οτι το να βρεις δουλεια ειναι δυσκολο στις μερες μας αλλα ποιος σου ειπε οτι επειδη μπορει να μην βρω δουλεια πρεπει να μεινω αμορφωτος? Θα κανω αυτο που γουσταρω, θα μορφωθω και μετα θα παω να γινω επετης αν δεν βρισκω πουθενα δουλεια :).
Καπως ετσι πηγαινουν οι ανουσιες αυτες συζητησεις και δεν οδηγουν πουθενα. Ηθελα να ηξερα ποιος τους δινει το ελευθερο να χωνουν την μυτη τους στην ζωη σου, και να σου λενε τι να κανεις. Τι να κανεις με την ΔΙΚΗ σου ζωη. Λες και ολοι πρεπει να παρουμε ολοι τον ιδιο δρομο, να κανουμε τις ιδιες επιλογες, να πιστευουμε τα ιδια κλπ. Παλια ενιωθα ασχημα οταν μου ανοιγαν τετοιες κουβεντες. Πλεον τωρα οταν χρειαστει να τους υποστω, τους γραφω κανονικα και ησυχαζω. Ποτε θα μαθουν επιτελους οτι το βαρος των επιλογων του καθε ανθρωπου ειναι κατι που το επωμιζεται μονο αυτος ο ενας?

11 σχόλια:

η ψαχασθενής είπε...

δεν μου αρεσει να ασκω κριτικη σε κανεναν
ο καθενας ας ζει οπως θελει αρκει να μην με ενοχλει

αυτη ειναι η αρχη μου!!!!!!!!!!!


γιατι ομως οοοολοι με εχουν κατακρινει???????????????????????????????????????

irthe_h_pitsa είπε...

Όσο κι αν προσπαθώ να είμαι καλόβολος με αρκετές από αυτές τις περιπτώσεις, με τον άθλιο τρόπο τους με κάνουν τρελό πολλές φορές...

Πολλοί από αυτούς είναι άχαροι και μετριοκράτες άνθρωποι που δεν προσπάθησαν καν να ακολουθήσουν αυτό που ονειρεύονταν στη ζωή τους, αρκούμενοι σε μια πρόχειρη αποκατάσταση. Fuck them, μετανιώνουν κάθε φορά που σκέφτονται τα πεπραγμένα τους και ναι, αυτό τους κάνει να νιώθουν καλύτερα.

inmusiclost είπε...

το καλύτερο θα ήταν αυτοί που δίνουν συμβουλές η αυτοί που κάνουν κριτική πρώτον να τηρούν οι ίδιοι τις συμβουλές και να έχουν το θάρρος να κάνουν πρώτα αυτοκριτική...δυστυχώς δεν το κάνουν γιατί η κριτική των άλλων είναι πάντα η εύκολη λύση..

καλημέρα

KitsosMitsos είπε...

Τα πρέπει είναι καλά, αλλά ο καθένας για τον εαυτό του. Μέχρι εκεί, παραπάνω βλάφτουν σοβαρά την υγεία ;-)

Libertas είπε...

Είναι ένα κακό συνήθειο των ανθρώπων και κυρίως των Ελλήνων το να χώνουν τη μύτη τους παντού! Ας ασχοληθούν επιτέλους με την δική τους άδεια ζωή κι ας μας αφήσουν να κάνουμε αυτό που επιλέξαμε!
Ευγε Αλχημιστή παιδί μου! Καλά τα είπες...
χαχαχα Τα λέμε σύντομα, μάκια!

Νυχτερινή Πένα είπε...

Έχει και χειρότερες ερωτήσεις το οπλοστάσιο φίλε μου, "γιατί δεν έχεις παντρευτεί ακόμα, πότε περιμένεις, κλπ".
Όλοι το κάνουν, οι διακριτικοί σπανίζουν όπως και το γνήσιο ενδιαφέρον, έχεις δίκιο.

Mousikoulis είπε...

Λοιπόν τεράστιο το θέμα σου! (και τώρα που μπορώ και κάνω σχόλια την βάψατε χεχε)

Βασικά όσο για αυτούς με το δήθεν ενδιαφέρων δεν έχω να πω κάτι παραπάνω απο αυτό που είπες μόνος σου! Απλά θέλουν να βρουν οτι υπαρχουν και χειρότερα!

Όσο για τους άλλους απλά χαμογελάς και λες "Άμα δεν βρω δουλειά να έρθω να με συντηρήσεις;;" Και πιστεύω δεν θα ξαναγίνει η ερώτηση! Φυσικά εγώ πάντα πιστεύω στο όποιος θέλει βρίσκει και τέρμα!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Ψαχασθενης: Το κανουν επειδη ειναι σαπιοι μεσα τους και εξω τους.

@ithe_h_pitsa: Ναι ισως τελικα το σαρακι τους να μην τους αφηνει ουτε στιγμη να κανουν ειρηνη με το παρελθον τους. Για αυτο βγαζουν το δηλητηριο τους στους αλλους.

@ inmusiclost: Αυτοκριτικη...Μεγαλη αρετη φιλε μου.

@ Kitsomitsos: Συμφωνω...Δεν μπορουμε να βαζουμε τα δικα μας θελω σε ξενα σακακια.

@ Libertas: Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια...Και ναι οι Ελληνες εχουμε τα πρωτεια και σε αυτο.

@ Νυχτερινη Πενα: Ε ναι ολο ερωτησεις ειναι που δεν εχουν απαντησεις και νοημα παρα μονο για τον καθενα μας ξεχωριστα.

@ Μουσικουλης: χαχαχα!!! Να 'σαι καλα για την ατακα! Θα την λεω και αυτην οταν εχω να κανω με τετοιους τυπους!


Να ειστε ολοι καλα και ευχαριστω για τα σχολια σας!!

Skouliki είπε...

ειναι φορες που θελω οι αλλοι γυρω μου να μου λενε ακριβως τι περιμενουν και τι θελουν απο μενα να το δινω και ολοι να ειμαστε ευτυχισμενοι
αυτο ομως δεν θα το ελεγα και ζωη
οποτε εγω συνεχιζω να κανω αυτο που θελω και χαιρομαι που οι συνεπειες ειναι ολες δικες μου

next_day είπε...

Εγώ πάλι γιατί εξακολουθώ να εκνευρίζομαι απίστευτα όταν το κάνουν;;;
Και όχι μόνο εκνευρίζομαι αλλά προσπαθώ να απαντήσω κιόλας και τότε γίνονται χειρότερα τα πράγματα..
Μήπως τελικά τους δίνω εγώ το δικαίωμα με όλα αυτά να χώνουν την μύτη τους;;;;;
Φιλί γλυκό!

Ο Αλχημιστης είπε...

@ Skouliki: Σκουλικι μου αυτο το τελευταιο που ειπες ειναι αυτο που πιστευω και εγω. Οτι "οποτε εγω συνεχιζω να κανω αυτο που θελω και χαιρομαι που οι συνεπειες ειναι ολες δικες μου". Φιλακια πολλα.

@ Next_Day: Ξερεις ισως πρεπει να αλλαξεις τακτικη. Να μην δειχνεις θιγμενη. Οσο σε βλεπουν θιγμενη τοσο πολυ θα το συνεχιζουν...Φιλια!