Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2008

Ο κατακερματισμος της επιστημης: Η χημεια ως παραδειγμα

Η αληθεια ειναι οτι τις σκεψεις που θα γραψω τις εχω πολυ καιρο αλλα τελευταια ενιωσα την αναγκη να τις γραψω.
Οπως ειναι γνωστο η φυση ειναι ενιαια....Οι διαφοροι κλαδοι της επιστημης ειναι τεχνιτοι και βοηθουν στην οργανωση και την προοδο της, και ως εκ τουτου αποτελουν μια μορφη καταμερισμου των επιμερους γνωστικων αντικειμενων. Αυτη την απλη διαπιστωση αδυνατουν (η μηπως δεν θελουν?) να κατανοησουν οι καθηγητες των πανεπιστημιων. Απο το πρωτο ετος εισαγουν τον φοιτητη στα βασικα του γνωστικου αντικειμενου που επελεξε τα ακολουθησει και στην περιπτωση της χημειας διαδασκουν και καποια μαθηματα φυσικης και μαθηματικων τα οποια φυσικα στην πραξη δεν εχουν ουσιαστικη εφαρμογη στην χημεια...Θα ελεγα μαλιστα οτι τα μαθηματα φυσικης και μαθηματικων καλυπτουν την υλη που διδαχτηκε ο φοιτητης στο λυκειο(!!!!!!). Ειναι εντελως αδιανοητο αυτο το μορφωτικο πισογυρισμα. Αντι να προσπαθησουν να χτισουν νεα πραγματα στις ηδη υπαρχουσες γνωσεις, γυρνανε παλι πισω στα βασικα...Αποτελεσμα ειναι οι φοιτητες χημειας να διδασκονται για κεκλιμενα επιπεδα και στοιχειωδη διαφορικο και ολοκληρωτικο λογισμο και λιγα επιπλεον πραγματα που δεν διδασκονται με την σοβαροτητα που πρεπει...Αποτελεσμα ειναι ο φοιτητης να μην μπορει να παρακολουθησει τα μαθηματα που απαιτουν μαθηματικα και φυσικη οπως η φυσικοχημεια...Αλλα αυτο δεν φαινεται να απασχολει τους διδασκοντες.
Η λογικη οτι μαθαινουμε μονο τα θεματα του τομεα που σπουδαζουμε εχει δημιουργησει ενα σωρο προβληματα και δεν διαφαινεται προοπτικη επιλυσης τους. Ετσι χιλαιδες φοιτητες περνουν το πτυχιο τους και δεν εχουν βασικες γνωσεις των αλλων γνωστικων αντικειμενων......Με αυτη την εννοια επιστημονικα ειναι ημιμαθεις.
Η φυση ειναι ενιαια και δεν γνωριζει επιστημες οπως μαθηματικα, χημεια και φυσικη....Ολα ειναι διαφορετικες οψεις του ιδιου νομισματος. Η στενη προσηλωση στο γνωστικο αντικειμενο που σπουδαζει καποιος μονο προβληματα μπορει να φερει και αποτρεπει την επιστημονικη ολοκληρωση, με την εννοια οτι για να μελετησεις την φυση χρησιμοποιεις ο,τι γνωστικο εργαλειο μπορεις για να το κανεις....Ας ελπισουμε οτι οι καθηγητες θα το συνειδητοποιησουν αυτο και θα σταμτησουν να διδασκουν στα στενα πλαισια του δικου τους μαθηματος.