Δευτέρα, 7 Απριλίου 2008

Διανύσματα και γυμνάσιο

Δεν θυμαμαι τιποτα απο τα βιβλια του δημοτικου η του γυμνασιου οταν ημουν ακομα μαθητης....Λες και σε ολα αυτα τα χρονια δεν διδαχθηκα τιποτα απολυτως...
Θυμαμαι μονο στο γυμνασιο στο μαθημα της φυσικης ενα περιστατικο. Ο δασκαλος μας εδειχνε τον τροπο που προσθετουμε δυο η περισσοτερες δυναμεις διανυσματικα για να βρουμε την συνιστωσα...Δεν καταλαβα πως γινοταν και το κακο ειναι οτι δεν θυμαμαι καν γιατι δεν καταλαβαινα...Μετα απο καποιο καιρο μας βαζει διαγωνισμα στο οποιο εγω δεν ηξερα πως να αθροισω δυο διανυσματα (προς πληροφορηση των ανθρωπων που τυχον να μην ξερουν η πρωτη σοβαρη εισαγωγη στον διανυσματικο λογισμο γινεται στη Α Λυκειου ενω εγω ημουν ακομα Γυμνασιο) οποτε παθαινω πανωλεθρια....Και φυσικα δεν ηταν ουτε οτι μισουσα την φυσικη ουτε οτι δεν διαβαζα...Απλα δεν καταλαβαινα τι ηθελε να πει.....
Ταπεινωμενος και αγανακτησμενος μετα το σχολειο πηγαινω στο φροντιστηριο, στον μαθηματικο μου, να μου εξηγησει πως ακριβως γινεται η διανυσματικη πρσθεση...Ενιωθα χαζος, βλακας..Καθομαστε κατω, μου εξηγει για λιγη ωρα και ξαφνικα η προσθεση μου φανηκε το πιο φυσικο και αυτονοητο πραγμα στον κοσμο....Οποτε συνειδητοποιησα την εξης μεγαλη αρχη σε σχεση με το σχολειο: "μην βιαζεσαι να πεις οτι εισαι βλακας που δεν μπορεις να καταλαβεις κατι.....Μαλλον ουτε ο καθηγητης το εχει καταλαβει"

8 σχόλια:

Regina είπε...

Είχα πάθει μια τέτοια φρίκη και εγώ στην τρίτη γυμνασίου στη φυσική και τη χημεία. Ευτυχώς στην πρώτη βρήκα κατάλληλο άνθρωπο να με βοηθήσει. Έχεις ακόμα το πνεύμα του σχολείου βλέπω μέσα σου :Ρ
Και μια διορθωσούλα, εισαγωγή στο διανυσματικό λογισμό γίνεται στην κατεύθυνση της δευτέρας.

Quantum Chemist είπε...

Ναι σωστα Ρετζινα....Δευτερα Λυκειου ηταν στην κατεθυνση....Ναι το εχω μεσα μου ακομα για να μην ξεχασω ποτε αυτα που δεν μου αρεσαν και αν με φερει η τυχη να διδαξω στο σχολειο να μην κανω τα ιδια λαθη....

gyristroula2 είπε...

Καλορίζικο το μπλογκ σου, ωραίο και το προηγούμενο κείμενο και το βίντεο. Πράγματι χαρισματικός δάσκαλος, ακόμα κι εγώ η άσχετη με τη φυσική, κάτι κατάλαβα. Δεν μπορούν όλοι να είναι χαρισματικοί δάσκαλοι όμως, εμένα μου αρκεί και ένας μετρίως μέτριος, που το παλεύει, που κάνει φιλότιμη δουλειά, έστω και χωρίς έμπνευση. Αυτός μπορεί να προσφέρει περισσότερα από τον εμπνευσμένο που βαριέται ή απαξιεί να κατεβεί χαμηλά, για να εξηγήσει τα "αυτονόητα" Κάποια στιγμή, θα κάνω μια σχετική εξομολόγηση στα θρανία.

thoughts είπε...

Ειλικρινά λυπάμαι που η ελληνική παιδεία δεν έχει τις δυνατότητες να δώσει την απαραίτητη ώθηση σε μαθητές που αγωνίζονται για την γνώση και αγαπούν την δημηουργία! Δεν θα αναλύσω τους λόγους για τους οποίους γίνεται αυτό. Πιστεύω πως είναι σε όλους μας γνωστοί. Θλίβομαι όμως που τα σχολεία μας είναι επανδρωμένα απο έμψυχο υλικό στείρο και ανόρεχτο για πραγματική και ουσιαστική δουλειά. Γιατί έχουμε γόνιμα χωράφια κατάλληλο λίπασμα στερούμαστε.

AURORA BOREALIS είπε...

Με όλους σας συμφωνώ. Ξέρω καθηγητή ο οποίος είναι καταπληκτικός και σε κάνει να ΝΙΩΘΕΙΣ το μάθημα (φυσική διδάσκει κυρίως). Αλλά πρέπει πριν να κάνεις μάθημα μαζί του να σου εξηγήσει κάποιος άλλος τα αυτονόητα, μια λέξη άγνωστη για αυτόν. Thoushts, μου αρέσει η παρομοίωσή σου, αλλά εγώ θα το διατύπωνα κάπως αλλιώς. Εεργάτες μάς λείπουν. Εργάτες που λέγονται δάσκαλοι.

Mariela Constantinidis είπε...

Καλησπέρα και καλορίζικο το μπλογκ σου... Εγώ δεν ξέρω το προηγούμενο, μ΄αρέσει όμως το "Αλχημιστής"!!!
Παρόλο που όπως ξέρεις προέρχομαι από ένα χώρο που ουδεμία σχέση έχει με τη φυσική, τώρα τελευταία η φιλοσοφική προσέγγιση των κβάντα μ' έχει απασχολήσει ιδιαίτερα...
Προσφάτως είδα ένα dvd to "What the bleep we know".
Το βρήκα πολύ ενδοιαφέρον!!
Σύντομα θα με ξαναδείς στο μπλογκ σου με ερωτήσεις...

Anastasia είπε...

Με θλίβει το γεγονός ότι όσο περνούν τα χρόνια συρρικνώνονται οι γνώσεις
μας για όλα όσα μας άφησαν. Η πιο πλούσια γλώσσα στον κόσμο κοντεύει να γίνει μονολεκτική. Εμείς που δώσαμε τα φώτα μας σε όλους τους άλλους κοντεύουμε να βυθιστούμε στο σκοτάδι. Το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης το έχει το κράτος, αλλά ως ενήλικες η ευθύνη βαραίνει μόνο εμάς. Αφού εκείνοι που έπρεπε δεν μερίμνησαν, οφείλουμε να το κάνουμε μόνοι μας. Είναι ντροπή να έχουμε πλήρη άγνοια για την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Εγώ προσωπικά ντρέπομαι και μόνο στην ιδέα πως οι νέες γενιές «βολεύονται» στην υπάρχουσα κατάσταση.
Δυστυχώς τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά ιδιαίτερα στην περίπτωση του Μακεδονικού αν είχαμε φροντίσει να μην διαιωνίζετε η άγνοια.

Quantum Chemist είπε...

Γυριστρούλα δεν ζητώ απο τους δασκάλους να είναι τέλειοι ούτε όλοι χαρισματικοί. Δεν γίνεται αυτό και θα ήταν τρελό απο μέρος μου να υποστηρίξω κάτι τέτοιο. Πιστεύω οτι θα πρέπει να διατηρήσουν επαφή με τις εξελίξεις του τομέα τους (όσο μπορούν) και επίσης να κάνουν την δουλειά τους συνειδητά. Νομίζω αυτά τα δύο είναι βασικά.

Thoughts, πάνω στο σχόλειο σου θα δημοσιεύσω κάτι σύντομα και θα μπορούμε να σχολιάσουμε το ζήτημα αυτό εκτενέστερα.

Μαριέλα έψαχνα και εγώ αυτή την ταινία (υπάρχει και βιβλίο με τον ίδιο τίτλο) αλλά δεν την έχω βρεί ακομα....Ευχαρίστως να απαντήσω σε όσες απορίες μπορώ.